2009-04-23 | 18:08:15

Funderingar kring före- & efterbilder

Jag har suttit och tittat på lite bilder i datorn... huuuu säger jag bara.
Jag har funderingar på att lägga ut före- & efterbilder, men frågan är om jag vill lägga ut dem i bloggen till allas beskådan... Ska jag maila ut dem till dem som vill ha? Ska jag lägga dem i en låst blogg? Ska jag högerklicksskydda dem? (Inte för att jag förstår varför någon vill ha mina före- & efterbilder, men...)

Jag själv märker som sagt inte så stor skillnad, mer än lite grann.
Så jag blir så otroligt osäker... Men samtidigt tycker jag ju att minus 16 kg borde synas. Eller minus 28 kg, beroende på kort. Jag trodde mig ha bilder från när jag var som tyngst (137 kg) men tydligen inte.

Får titta om jag har bilder hos mamma & pappa också. Brrrr.


Jag avskyr att vara med på bild, men hur ska jag annars lära mig att se min egen förändring? Jag får se det som terapi och ångestträning.


Samtidigt som jag vill visa upp hur det går för mig så drar jag mig för det, anonymiteten (?) är ganska skön.

Några bilder kommer inte än på ett tag, jag vill nå ett till delmål först + att jag i skrivande stund är PMS-svullen som fyra gravida kossor tillsammans...

4 Kommentarer
elina:

jag är såklart för förebilder ;D tycker att det är roligt att se och dessutom ger det en själv en kick i baken. Man SER på ett annat sätt hur man ser ut. Inte minst när man kan jämföra med efterbilder sedan. Jag skulle nog aldrig förstått hur mycket jag gått ner i vikt om jag inte haft mina före/efterbilder. och det var stor skillnad när det endast var 10 kilos skillad! hoppas du vågar lägga ut bilder!

2009-04-23 | 20:58:49
URL: http://www.tungviktaren.blogspot.com
Hanna:

Man invaggas lätt i en falsk trygghet. . En gång på internet, alltid på internet - oavsett var du lägger upp dem. Tänk på det :) Högerklicksskydd gör vare sig till eller från man kan alltid ta en skärmdump ;)

2009-04-23 | 22:53:56
URL: http://raventear.blogg.se/
Emmas Form - vägen mot en mer vältränad kropp:

Du gör ju som du vill... men du har ju redan avslöjtat vikten för oss och det var för mig mycket känsligare (när jasg gjorde det). Sen när man lade upp bilder så trodde ju de flesta att jag vägde mindre än vad jag eg gjorde. Så det är ju positivt... ;)



Men maila går ju också. Jag vill ha! ;) Du har ju redan lovat mig ;P

2009-04-24 | 08:01:20
URL: http://emmasform.blogg.se/
Lina:

Elina: Det är just det jag vill göra, jämföra! Och ha bilderna som en sporre som säger att jag aldrig mer vill dit. Aldrig mer 137 kg...



Hanna: Precis! Jag glömde skriva det. Vill någon sno bilderna och jävlas så kan man ju ta en skärmdump. Men... ja. Hmm.



Emma: Jag har lovat och det står jag för! På ett annat sätt kommer det bilder! :)

2009-04-24 | 08:13:22
URL: http://linasliv.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Vi tog ett gemensamt VIKTigt beslut, att gå ner i vikt för att sedan hålla vikten, men har olika sätt att uppnå målet.

Anna använder sig av ViktVäktarnas program som bas.
Lina genomgick en GBP den 10/2 -09.



Båda har sedan bloggens start 1/1 -08 gjort en viktresa nedåt. Under sommaren -09 blev Anna gravid och fick pausa sin nedåtresa. Under graviditeten gick hon upp 21 kg och efter förlossningen i mars -10 är vikten återigen på väg neråt. Linas vikt tickade stadigt nedåt efter operationen. 11/9 -10 nådde hon sin målvikt, och fokus ligger nu på att hålla vikten. Den 24/11 -10 genomgick Lina en bukplastik.



Vi bloggar om viktens mot - och medgångar, om livet i stort, motion, mat & recept, tankar & känslor.

bloglovin
Start: 1/1 2008
Anna:
BMI:

Start: 1/1 2008
Lina: -72,6 kg (-74,1 kg)
BMI: 23.6 (23.1)