2009-04-29 | 11:15:32

Inköpslista

Att det ska vara så svårt att få ordning på sig själv när man väl börjat slarva, jag har fortfarande inte lyckas bryta smörgåstrenden helt och hållet, två dagar i rad har middagen bestått av varm korv med bröd (alltså en anna form av smörgås). och min vv-checklista gapar tom, inte för att kah inte ätiti utan för att jag inte orkat se och erkänna för mig själv vad jag ätit i vilka mängder och räkna ut pointsen på det. Rört på mig har jag i allafall gjort, alltid något.jag och maken har gått kvällspromenader i den sköna naturen och njutit av att man numera slipper ha täckjacka och mössa :D Nu måste jag samla krafter till den skärpning som krävs, jag vill absolut inte gå upp det jag gått ner och helst av allt vill jag ju fortsätta att gå ner, så det så!ikväll får promenaden leda oss raka vägen till konsum, och på konsum ska det inhandlas:

keso
lax
avocado
grönsaker
frukt
tonfisk i vatten
ägg
måltidskorv
röda bönor
potatis
krossade tomater
quornfärs
quornfiléer
fryst fisk
rotfruktsblandning
broccoli
Buljong
wasabi
kalktabletter
färdigblandad nutrilett-shake (att ha som nödmat)
nutrilett-bar (att ha som nödmat)
champinjoner på burk
makrill

ungefär som ovan ser våra vanliga inköp ut tor jag, de gånger vi inte bara kommer hem med bröd och kökshandukar.
 
vad äter ni andra för typ av mat?
3 Kommentarer
Pulver:

Hej !



"Får man" äta buljong? Trodde det var fonder man skulle hålla sig till.

2009-04-29 | 15:01:19
URL: http://viktminskning.blogsome.com
Lina:

Buljong/fond är samma sak för mig, bara det är fond är mer koncentrerad i smaken...



På mina inköpslistor blir det mycket frukt, lax, kyckling, kalkonbröst, fil, yoghurt, rotfrukter och mellanmålsbarer (Nutrilett, Allévo).

2009-04-29 | 15:40:02
URL: http://linasliv.blogg.se/
Anna:

Pulver: I min butiksguide står det buljong/fond 0 p i "allmänna" listan men när det gäller buljongen verkar det vara lite olika på olika märken, vissa buljonger har 0 p och vissa har typ 0,5 points per tärning ser man när man kollar närmare på listan med märken och produkter. jag brukar använda högst en tärning, oftast en halv när jag har buljongtärningar till något, så det blir inte så "dyrt" om man söår ut det på hela rätten som kanske är på 4 portioner.



Lina: ganska lika det jag brukar köpa då med andra ord. vad bra att du skrev yoghurt föresten, det ska jag också köpa!

2009-04-29 | 16:55:41
URL: http://viktigtbeslut.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Vi tog ett gemensamt VIKTigt beslut, att gå ner i vikt för att sedan hålla vikten, men har olika sätt att uppnå målet.

Anna använder sig av ViktVäktarnas program som bas.
Lina genomgick en GBP den 10/2 -09.



Båda har sedan bloggens start 1/1 -08 gjort en viktresa nedåt. Under sommaren -09 blev Anna gravid och fick pausa sin nedåtresa. Under graviditeten gick hon upp 21 kg och efter förlossningen i mars -10 är vikten återigen på väg neråt. Linas vikt tickade stadigt nedåt efter operationen. 11/9 -10 nådde hon sin målvikt, och fokus ligger nu på att hålla vikten. Den 24/11 -10 genomgick Lina en bukplastik.



Vi bloggar om viktens mot - och medgångar, om livet i stort, motion, mat & recept, tankar & känslor.

bloglovin
Start: 1/1 2008
Anna:
BMI:

Start: 1/1 2008
Lina: -72,6 kg (-74,1 kg)
BMI: 23.6 (23.1)