2009-04-07 | 15:59:12

Påsken står för dörren

Aftonbladet uppmärksammar tastelines mer hälsosamma påskgodis och påminner mig därmed om helgen jag försöker förtränga att den finns. Påsken är godishelgen nr 1, julen i all ära, men påsken yttrar sig ju i stort sett bara genom godisätning. De senaste åren har det inte blivit mycket påskfirande för mig, det har alltid varit viktiga deadlines gällande skolarbete, och förra året blev ju påsken en katastrof när jag på långfredagskvällen fick reda på att pappa gått bort, så jag känner väl inget tvång att fira påsk heller i år. En svägerska fyller år på fredag så vi ska dit på kalas, det är den farligaste delen av den här påsken rent ätarmässigt, annars är det löst av sig självt genom att jag jobbar torsdag-fredag och ska ägna lördag och söndag till att jobba med uppsatsen. men lite påskigt blir det nog ändå, vi tänkte äta lite påskmat jag och maken på lördag, sill och ägg tackar jag inte nej till. Den största kampen kommer att bli jag vs. påskgodiset, jag tycker jättemycket om sånt godis som ser ut som ägg, både såna färglada och såna med choklad, själva strategin är väl att inte köpa hem något sånt och ha ett annat alternativ förberett, kanske blir det lite mörk choklad ändå, jag är sugen sen igår 8då vi för övrigt hamnade på jensens igen och åt middag, men utan efterätt den här gången).

När jag var liten älskade jag påsken, speciellt påskaftonsmorgonen för då hade alltid påsktuppen varit och värpt ett påskägg under min huvudkudde...min hand åker fortfarand nästan automatiskt in under kudden när det är påsk, men sen många år så har ingen påsktupp varit där :D


Hur ser eran påskstrategi ut när det gäller viktfrämjande saker?
1 Kommentarer
Lina:

Jag har inte köpt något påskgodis och tänker inte göra det heller. Eller jo! Mörk choklad har jag hemma, men det har jag ju alltid. :)

Jag kan bli fruktansvärt frestad när jag går förbi alla stooooooora montrar med godis men sen när jag tänker på vad det egentligen är i godiset och hur jag kommer att må efteråt om jag äter det, så blir jag inte lika sugen längre. Det räknar jag som min strategi!



Förra året blev det myyyycket godis, men i år blir det nog mer köttbullar & jansson, haha! :)

2009-04-07 | 17:20:17
URL: http://linasliv.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Vi tog ett gemensamt VIKTigt beslut, att gå ner i vikt för att sedan hålla vikten, men har olika sätt att uppnå målet.

Anna använder sig av ViktVäktarnas program som bas.
Lina genomgick en GBP den 10/2 -09.



Båda har sedan bloggens start 1/1 -08 gjort en viktresa nedåt. Under sommaren -09 blev Anna gravid och fick pausa sin nedåtresa. Under graviditeten gick hon upp 21 kg och efter förlossningen i mars -10 är vikten återigen på väg neråt. Linas vikt tickade stadigt nedåt efter operationen. 11/9 -10 nådde hon sin målvikt, och fokus ligger nu på att hålla vikten. Den 24/11 -10 genomgick Lina en bukplastik.



Vi bloggar om viktens mot - och medgångar, om livet i stort, motion, mat & recept, tankar & känslor.

bloglovin
Start: 1/1 2008
Anna:
BMI:

Start: 1/1 2008
Lina: -72,6 kg (-74,1 kg)
BMI: 23.6 (23.1)