2009-04-14 | 19:15:57

Lite tankar och en önskan

Fy katten vad jag är slut, kände mig som en urkramad trasa när jag åkte hem från jobbet idag. men nu har jag druckit kaffe och duschat och tagit igen mig och ska sätta mig ner med uppsatsen, den blir ju klar snart! ; )

jag vill samtidigt uppmana alla att gå in till min superfina kompis T:s blogg och peppa henne ordentligt nu efter nystarten på viktresan, jag brukar ju få så bra pepp av er så jag hoppas att ni har lust att bjuda T på lite pepp också!!! T är dessutom en av mina bästa peppare, jag vet inte hur jag skulle klara mig utan henne, ni skulle bara veta hur många bra och peppiga sms man får!!!!

Om jag ska nå mitt 5,8 kilosmål måste jag gå ner minst 100 g om dagen...motsvarar inte det 700 kcalorier???...undrar hur mycket det blir i points...säkert ganska mycket.... om man går in på pointsberäkningen på 56kilo.se så motsvar hundra gram rent fett 22.8 points om det är 700 kcalorier i det, jag vet inte hur stort underskott av points jag äter nu motsvarande om jag skulle vilja hålla vikten, det verkar vara mellan 2 och 4 points...då måste jag ju motionera ihop nästan 20 points varje dag för att lyckas...vet inte ens om det är möjligt, vet inte ens om jag tänker och räknar rätt överhuvudtaget, jag är sketadålig på att räkna och tänka matematik, men ändå så gör jag det, sitter och räknar och räknar på kilon och kalorier och points, hur mycket man kan gå ner per vecka etc...om mattelektionerna i skolan handlat om sånt hade jag nog varit mer intresserad...
1 Kommentarer
Agilitydream:

Det är tur att det finns ett alternativ för oss som är diabetiker. Light och zero fyller en viktig funktion......eftersom cola är rätt så beroendeframkallande och man vill inte sluta helt att dricka den. Tack för din kommentar.

2009-04-15 | 01:31:33
URL: http://agilitydream.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Vi tog ett gemensamt VIKTigt beslut, att gå ner i vikt för att sedan hålla vikten, men har olika sätt att uppnå målet.

Anna använder sig av ViktVäktarnas program som bas.
Lina genomgick en GBP den 10/2 -09.



Båda har sedan bloggens start 1/1 -08 gjort en viktresa nedåt. Under sommaren -09 blev Anna gravid och fick pausa sin nedåtresa. Under graviditeten gick hon upp 21 kg och efter förlossningen i mars -10 är vikten återigen på väg neråt. Linas vikt tickade stadigt nedåt efter operationen. 11/9 -10 nådde hon sin målvikt, och fokus ligger nu på att hålla vikten. Den 24/11 -10 genomgick Lina en bukplastik.



Vi bloggar om viktens mot - och medgångar, om livet i stort, motion, mat & recept, tankar & känslor.

bloglovin
Start: 1/1 2008
Anna:
BMI:

Start: 1/1 2008
Lina: -72,6 kg (-74,1 kg)
BMI: 23.6 (23.1)