2009-12-28 | 15:31:08

däbbt i däsan

Jävla förkylning, nu får det vara bra! Jag orkar ju inte göra någonting, skulle velat ut lite på mellandagsrean och handlat, men har inte orkat, skulle vilja ta en promenad idag, men har inte orkat, skulle behöva städa lite här hemma men orkar inte. Fick sms från en kompis att de var is tan och undrade om vi skulle ta en fika, men vill inte riskera att smitta henne och hennes sambo...men det är sååååå trååååkigt att inte träffa folk. Är glad att jag inte har feber i allafall, men hosta, igentäppt näsa, snuva och trötthet är inte så festligt det heller. Ljuspunkten är att ligga i soffan och känna lilal bebisen åla runt under huden, det är inte lång tid kvar nu. Har beställt vagn(en sån man kan göra om till sittvagn sen) och köpt babyskydd (Fick köpa ett jättefint av T's syster), har lite kläder också (både köpta och fådda), i samband med vagnen beställde vi en fin åkpåse och fick en skötväska på köpet, men det är en hel del kvar att fixa innan h*n kommer ut.

» Beräknad förlossning 15 mars 2010
» Jag är gravid i vecka 29+0 (läs mer)
» Jag har varit gravid i 203 dagar
» Jag har 76 dagar till förlossningen
» Jag har klarat av 72% av graviditeten
» Bebisen väger c:a 1454 gram
» Bebisen är c:a 40,6 cm
» Stjärntecken: Fiskarna

©2009 blimamma.se

0 Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Vi tog ett gemensamt VIKTigt beslut, att gå ner i vikt för att sedan hålla vikten, men har olika sätt att uppnå målet.

Anna använder sig av ViktVäktarnas program som bas.
Lina genomgick en GBP den 10/2 -09.



Båda har sedan bloggens start 1/1 -08 gjort en viktresa nedåt. Under sommaren -09 blev Anna gravid och fick pausa sin nedåtresa. Under graviditeten gick hon upp 21 kg och efter förlossningen i mars -10 är vikten återigen på väg neråt. Linas vikt tickade stadigt nedåt efter operationen. 11/9 -10 nådde hon sin målvikt, och fokus ligger nu på att hålla vikten. Den 24/11 -10 genomgick Lina en bukplastik.



Vi bloggar om viktens mot - och medgångar, om livet i stort, motion, mat & recept, tankar & känslor.

bloglovin
Start: 1/1 2008
Anna:
BMI:

Start: 1/1 2008
Lina: -72,6 kg (-74,1 kg)
BMI: 23.6 (23.1)