2009-12-25 | 14:49:37

Julafton igår, flyttfåglar idag

är verkligen en riktig dunderförkylning jag har åkt på, fick tillbaka smaken tillfälligt i går kväll och då passade jag på att äta chokladmoussen vi gjorde till efterätt och lite chokladpraliner och testa en köttbulle (de var goda), under dagen åtr jag ett jättefint julbord som vi gjort, gott var det säkert också för den som kundne känna smak : ) nu är smaken dock borta igen, men det kan ju vara bra på ett sätt, jag är ju inte direkt sugen på godis och sånt och det ger mig ingenting att äta det, så det hjälper ju om man vill hålla igen på onyttigheterna. Det tråkiga är att nyttigheterna inte heller smakar något.

hade i övrigt en mycket fin julafton tillsammans med mannen, skippade kyrkan i år då jag inte orkade gå ut, men resten av ttraditionerna kom med. Fick många fina julklappar också.

Idag flyttar Molly, Larsa och Benke till en annan familj, det ska bli skönt men känns lite sorgligt också, de är ju kläckta och uppvuxna helt hos oss. Det var ett litet äventyr att få över dem i nya buren, men det gick bättre än väntat i allafall, nu sitter de där inne och pustar ut, vid 18-tiden kommer deras nya matte och hussar och hämtar dem. Tror att det blir bra för dem och för oss. Nu är det bara 4 kvar som ska ha hem, två par som vi inte skiljer på såklart.

0 Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Vi tog ett gemensamt VIKTigt beslut, att gå ner i vikt för att sedan hålla vikten, men har olika sätt att uppnå målet.

Anna använder sig av ViktVäktarnas program som bas.
Lina genomgick en GBP den 10/2 -09.



Båda har sedan bloggens start 1/1 -08 gjort en viktresa nedåt. Under sommaren -09 blev Anna gravid och fick pausa sin nedåtresa. Under graviditeten gick hon upp 21 kg och efter förlossningen i mars -10 är vikten återigen på väg neråt. Linas vikt tickade stadigt nedåt efter operationen. 11/9 -10 nådde hon sin målvikt, och fokus ligger nu på att hålla vikten. Den 24/11 -10 genomgick Lina en bukplastik.



Vi bloggar om viktens mot - och medgångar, om livet i stort, motion, mat & recept, tankar & känslor.

bloglovin
Start: 1/1 2008
Anna:
BMI:

Start: 1/1 2008
Lina: -72,6 kg (-74,1 kg)
BMI: 23.6 (23.1)