2009-12-14 | 14:23:46

Två julbord och en foglossning

Har haft en underbart fin helg, varit på två julbord, ett på karlslunds herrgård i lördags med familj och släkt som reste hit från dalarna och ett på mat på stubben igår med make och en kompis, slagit in julklappar, julpyntat och nu är det jättefint hemma, städningen i fredags tog hela dagen och en bra bit av kvällen, men det var det värt för resultatet blev jättebra. På första julbordet hade jag på mig en röd klänning jag köpt och en svart kofta + svarta byxor, jag såg ut lite som en julgranskula :D

Det enda som kännts lite tråkigt är det här med foglossningen, jag blir så frustrerad när jag inte kan röra på mig som jag vill, gick ut på en proemnad idag, tog en sväng runt kvarterwet och tänkte sedan gå coh handla, men fick skippa handlingen då jag en bit ifrån affären insåg at jag inte skulle kalra av att både handla och sen gå hem, så jag valde att gå hem. Förut kändes det mer i ryggen, men nu är det ljumskarna som är värst. och allra värst är det på morgonen eller natten när jag har bråttom till toaletten, då gör det jätteont att gå den biten, sen brukar det bli lite bättre. Att kliva in och ur bilar är inte heller det skönaste.

 Lina undrade i en kommentar på mitt förra inlägg vad man kan göra åt det och vad jag förstår så kan man gå till sjukgymnast och få hjälp med övningar att göra, och så finns det nåt bälte man kunde pröva ut som ska hjälpa till att hålla ihop bäckenet och sen verkar det som att man får försöka anpassa sitt vardagsliv så att man inte gör allt värre; röra sig med benen tätt ihop, inte gå promenader längre än 30 minuter, gärna cykla istället för att gå (vilket jag inte kommer att våga göra, är livrädd för att cykla på vintern). jag har ringt till sjukgymnastikens telefonsvarare och lämnat namn, nummer, ärende och telfonummer och det är bara att hoppas att de har en tid för mig där snart. The rese kommentarade föra inlägget och berättade att övningarna hon fått mot foglossning inte hjälpte och med ett jobb som brevbärare måste det ha varit jättejobbigt. jag jobbar ju inte just nu, men det är tråkigt att konstatera att om de ringer och frågar och har timmar åt mig så måste jag tacka nej, funkar ju inte att jobba med städning just nu.

Jag blev riktigt ledsen över det här igår, känns så trist. men samtidigt har jag varit lyckligt lottad under resten av graviditeten, inte mått särskilt illa, bara spytt ibland osv, nåt ska jag väl också få : ) och det komemr ju vara värt det i slutänden när bebisen väl kommer!

0 Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Vi tog ett gemensamt VIKTigt beslut, att gå ner i vikt för att sedan hålla vikten, men har olika sätt att uppnå målet.

Anna använder sig av ViktVäktarnas program som bas.
Lina genomgick en GBP den 10/2 -09.



Båda har sedan bloggens start 1/1 -08 gjort en viktresa nedåt. Under sommaren -09 blev Anna gravid och fick pausa sin nedåtresa. Under graviditeten gick hon upp 21 kg och efter förlossningen i mars -10 är vikten återigen på väg neråt. Linas vikt tickade stadigt nedåt efter operationen. 11/9 -10 nådde hon sin målvikt, och fokus ligger nu på att hålla vikten. Den 24/11 -10 genomgick Lina en bukplastik.



Vi bloggar om viktens mot - och medgångar, om livet i stort, motion, mat & recept, tankar & känslor.

bloglovin
Start: 1/1 2008
Anna:
BMI:

Start: 1/1 2008
Lina: -72,6 kg (-74,1 kg)
BMI: 23.6 (23.1)