2009-02-26 | 00:33:34

Block

idag när jag tappat bort blocket, eller rättare sagt i flera timmar på gränsen till nervsammanbrott sökte efter ett jätteviktigt block med jätteviktiga anteckningar om en bok jag annars skulle varit tvungen att läsa om så genomgick jag åtskilliga andra block eftersom jag hade glömt bort hur blocket såg ut. jag älskar att köpa anteckningsblock och anteckningsböcker och pärmar och allt sånt och jag är en sån som ofta återanvänder gamla block, ibland river jag ut sidor och använder de papper som är tomma, ibland fortsätter jag bara där det finns tomma blad (jag har således väldigt många block i min ägo, en del härstammar ända från mellanstadiet) .

I väldigt många av blocken så fanns det gå-ner-i-vikt-projekt planerade. olika fiffiga sätt som skulle motivera mig, uträkningar om hur mycket jag skulle kunna gå ner till det och det datumet osv. i nästan alla block fanns åtminstone en sån uträkning eller en lista över belöningar jag skulle ge till mig själv eller listor över fördelar med att gå ner i vikt. När jag tänker på mina gå ner i vikt-projekt så tänker jag bara på de mest lyckade (ur minskningsynpunkt, ur hålla-viktensynpunkt fanns det bara ett som var ganska lyckat ett tag) men jag glömmer bort alla oavslutade projekt, då jag kanske gick ner några kilon men inte mer, gick ner ett, gick upp två, eller de som bara planerats men aldrig ens börjats.det fick mig att inse hur mycket jag har lidit av min övervikt fastän jag inte riktigt velat låtsas om det. jag är ju fortfarande inte nöjd, och när uppsatsperioden är slut komemr jag definitivt rulla upp ärmarna och ta i lite extra. jag ska ge fd anna som lämnat sina spår i mina block en present från nutids-anna som heter duga. Jag ska ge henne en rejäl viktnedgång och ett vikthållande liv!

Min man hittade det rätta blocket sen. och jag insåg att jag kanske hade hunnit läsa igenom boken på den tiden jag spenderade med att leta, men å andra sidan hann jag även fylla på pappersåtervinningen en del, och rensa ur en massa låfor i en byrå i garaget. Jag är min man evigt tacksam!
1 Kommentarer
mammabecka:

Haha, gud vad jag känner igen det där!

kram

2009-02-26 | 00:47:00
URL: http://mammabeckas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Vi tog ett gemensamt VIKTigt beslut, att gå ner i vikt för att sedan hålla vikten, men har olika sätt att uppnå målet.

Anna använder sig av ViktVäktarnas program som bas.
Lina genomgick en GBP den 10/2 -09.



Båda har sedan bloggens start 1/1 -08 gjort en viktresa nedåt. Under sommaren -09 blev Anna gravid och fick pausa sin nedåtresa. Under graviditeten gick hon upp 21 kg och efter förlossningen i mars -10 är vikten återigen på väg neråt. Linas vikt tickade stadigt nedåt efter operationen. 11/9 -10 nådde hon sin målvikt, och fokus ligger nu på att hålla vikten. Den 24/11 -10 genomgick Lina en bukplastik.



Vi bloggar om viktens mot - och medgångar, om livet i stort, motion, mat & recept, tankar & känslor.

bloglovin
Start: 1/1 2008
Anna:
BMI:

Start: 1/1 2008
Lina: -72,6 kg (-74,1 kg)
BMI: 23.6 (23.1)