2009-02-21 | 19:09:47

Dagens

Frukost: 2 dl yoghurt med jordgubbssmak
Mellanmål: ½ äpple
Mellanmål: ½ dl pro-viva
Lunch: ½ dl kycklinggryta, ½ dl ris, 2 msk grönsaksblandning
Mellanmål: 1 apelsin (hinnfria klyftor)
Middag: 1 liten bit köttfärspaj, 2 tsk crème fraîche
Mellanmål: ???

Kommentar: Idag har det varit en bra dag, ingen dumping och inga illamåendekänslor alls. Skönt! Var ner på stan med mamma en sväng för att byta en kedja till ett halsband jag fått + handla lite, och jag blev vansinnigt trött av den stunden eller timmen rättare sagt. Lite juice när jag kom hem fixade dock till blodsockret!
Funderar på att köpa mig hantlar från Ellos (och utnyttja en saftig rabattkod, såklart) - jag är ingen gymtjej och vägrar att gå till en gym i den här "stirra-ut-tjockisen-som-försöker-träna"-hålan...
Vad kostar hantlar på sportaffären, någon som vet?

Nu ska jag fundera ut ett bra mellanmål till Melodifestivalen. Ibland är det riktigt trögt i skallen att komma på något bra eller gott, speciellt när man inte är sugen eller hungrig på något men ändå måste äta.
Känner mig fruktansvärt trött på pro-viva och fruktsoppa, för att inte tala om soppor (trots att jag inte behöver äta soppa så blir det ganska soppigt ändå) över huvud taget... haha!

Men bara så att ni vet - jag ångrar ingenting! ;)
5 Kommentarer
Emma:

De är inte så dyra.. Kolla på t.ex Rusta. Jens köpte ett helt set med vikter och skivstång där. Är ju bra om man köper hantlar man kan lasta vikt på själv så man bara kan köpa nya vikter när man blir starkare ;)

2009-02-21 | 20:53:16
URL: http://emmasform.blogg.se/
Anna:

hantlar är inte så dyra, kan inte säga på rak arm, men det är väldigt överkomligt

2009-02-21 | 23:40:21
URL: http://viktigtbeslut.blogg.se/
Lina:

Emma & Anna: Åh, okej! Tack för era svar!

Då ska jag spana på Rusta och liknande affärer. :)

2009-02-22 | 09:39:28
URL: http://linasliv.blogg.se/
Emma:

Do it :)

2009-02-22 | 11:48:36
URL: http://emmasform.blogg.se/
stefan:

KUL ATT LÄSA DIN BLOGG, SJ FÅR JAG INTE ÄTA PÅ 3 VECKOR OP MIG I TISDAGS

2009-12-19 | 16:22:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Vi tog ett gemensamt VIKTigt beslut, att gå ner i vikt för att sedan hålla vikten, men har olika sätt att uppnå målet.

Anna använder sig av ViktVäktarnas program som bas.
Lina genomgick en GBP den 10/2 -09.



Båda har sedan bloggens start 1/1 -08 gjort en viktresa nedåt. Under sommaren -09 blev Anna gravid och fick pausa sin nedåtresa. Under graviditeten gick hon upp 21 kg och efter förlossningen i mars -10 är vikten återigen på väg neråt. Linas vikt tickade stadigt nedåt efter operationen. 11/9 -10 nådde hon sin målvikt, och fokus ligger nu på att hålla vikten. Den 24/11 -10 genomgick Lina en bukplastik.



Vi bloggar om viktens mot - och medgångar, om livet i stort, motion, mat & recept, tankar & känslor.

bloglovin
Start: 1/1 2008
Anna:
BMI:

Start: 1/1 2008
Lina: -72,6 kg (-74,1 kg)
BMI: 23.6 (23.1)