2009-02-25 | 11:27:06

Fiskar beröm

Det är så tråkigt att plugga ensam och inte få highfiva med någon när man varit duktig : )


Därför startar jag härmed det levande  pluggredovisningsinlägget.

Jag har 7 punkter på "Att läsa, skumma, skriva, söka mer information om"-listan när det gäller min magisteruppsats som jag skulle vilja klara av innan veckans slut för att känna mig riktigt nöjd.

Det är av varierande svårighetsgrad och tar olika lång tid (och för att inte slösa mer tid på att förklara vad jag skriver om, det har med Bibliotek, EU-databaser och studenter informationsbehov att göra)så lägger jag inte ut listan, men nedräkningen för mina sju punkter börjar nu. i slutet av varje pluggpass (oftast när jag går och lägger mig) så kommer jag gå in här och uppdatera med hur många punkter som blivit gjorda och så önskar jag mig lite beröm av den som orkar och vill.

Klara, färdiga gå....


(okej, det här har inget med vikt at göra, mer än att jag när uppsatsen är färdig kommer att ha mycket mer tid att lägga på träning och vikt igen + att jag kommer att vara mindre stressad och sitta still i mindre utsträckning än innan, så indirekt har det med vikt att göra viktväktarmötet kommer att få stryka på foten den här veckan i förmån för pluggandet)

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
uppdatering 1 kl 00:13, natten mellan onsdag 25:5 och Torsdag den 26:e:
Genomfört och färdigt: punkt 1.

jag har även varit inne och nosat på punkt 2, 4 och 7, hunnit med att gråta en skvätt över bortappat block och glädjas överdrivet mycket när blocket återfanns igen. nu ska jag äntligen gå och lägga mig, imorgon fortsätter äventyret : )
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Uppdatering 2 kl 22.07 Torsdag
genomfört och färdigt: ingen punkt

har bara nosat på punkt 2 och sju idag, saker tar alltid längre tid än man tänkt sig och nu orkar jag inte vara vaken längre. Hoppas att jag i allafall ska kunna avsluta dessa två punkter innan jag ska iväg imorgon em/kväll och vakta barn. På lördag är det kalas här men då tänker jag sitta på fm och sen på kvällen i allfall, vem vet, jag kanske kör en helnattare in mot söndag, det kan faktiskt vara mysigt ibland om man har turen att komma in i ett flyt.
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Uppdatering 3 kl 22.07 lördag
Genomförd punkt. Ingen, nosar fortfarande
ska gå och och lägga mig i sängen och ta böckerna med mig och läsa och anteckna till skrivande imorgon som förhoppningsvis kan slutföra punkt två och sju. då blir punkt 3,4,5 och 6 kvar till början av nästa vecka, vilket känns supertrist, men å andra sidan hör de ihop så och två av punkterna hör verkligen till det jag tänkte skriva nästa vecka, så det kanske inte är så farligt trots allt. igår läste och sökte och skrev jag hela dagen, men jag måste läsa mer. Idag så har vi haft gäster och koncentrationen här på kvällen har inte varit någon höjdare så jag ska som sagt gå ifrån datorn och läsa lite mer på annan plats i hemmet och återkommer till datorn imorgon. tidigt hoppas jag.
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Uppdatering 4 måndag 22.42

unders söndagen och idag gick väl inte mycket som planerat om man säger så, men jag blev lycklig då jag upptäckte att det fanns en bok jag behövde på lokala biblioteket, så jag var dit och lånade den. halva punkt sju är färdig i allafall, och jag ska ta tag i punkt två nu och jag komemr att jobba intensivt med punkt sju och två imorgon, för att onsdag, trosdag och fredag jobba på 3-6 och resten som jag från och med nu kallar punkt 8 och 9 och de är RIKTIGT STORA punkter som kommer att ta lång lång tid, men i dem ingår exempelvis 3 och 4 så...mitt mål är att vara klar med allt skrivande senast lördag, gå ut och festa på personalfesten, vila söndag och småfixa med resten under nästa vecka . formalia, textflyt, osv. det värsta är att jag snart måste komma på ett namn till allt, det är bland det svåraste jag vet, mina uppsatser får alltid så dåliga titlar.
----------------------------------------------------------------
Uppdatering 5 Tisdag natt 01.55
Jag är inte färdig med punkt 2 och 7, men nästan med punkt 7 och tvåan är på god väg. tröttnade när jag höll på så jag började jobba med punkt 8 istället och kom ganska långt tycker jag. Nu ska jag sova lite, sen ska jag upp jättetidigt imorgon och fortsätta.

6 Kommentarer
Malin:

Det är väl ett jättebra sätt att få lite mer motivation! Att vara tvungen att redovisa vad man gjort! :)

2009-02-25 | 11:41:59
Lina:

Beröm är ju peppande - och pepp får en framåt!

Helt klart ett bra initiativ! :)

2009-02-25 | 17:51:40
URL: http://linasliv.blogg.se/
Anna:

Bra gjort, mig själv! high five!!!! yeah!

2009-02-26 | 00:17:46
URL: http://viktigtbeslut.blogg.se/
Malin:

Kanon!! Jättebra att du inte slutade trots att du hade gjort klart punkt ett utan började "nosa" på andra punkter hehe!

2009-02-26 | 08:31:47
Lina:

Heja dig Anna! :D

2009-02-26 | 08:34:09
URL: http://linasliv.blogg.se/
Anna:

mumsar i mig berömmet :D

2009-02-26 | 11:44:43
URL: http://viktigtbeslut.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Vi tog ett gemensamt VIKTigt beslut, att gå ner i vikt för att sedan hålla vikten, men har olika sätt att uppnå målet.

Anna använder sig av ViktVäktarnas program som bas.
Lina genomgick en GBP den 10/2 -09.



Båda har sedan bloggens start 1/1 -08 gjort en viktresa nedåt. Under sommaren -09 blev Anna gravid och fick pausa sin nedåtresa. Under graviditeten gick hon upp 21 kg och efter förlossningen i mars -10 är vikten återigen på väg neråt. Linas vikt tickade stadigt nedåt efter operationen. 11/9 -10 nådde hon sin målvikt, och fokus ligger nu på att hålla vikten. Den 24/11 -10 genomgick Lina en bukplastik.



Vi bloggar om viktens mot - och medgångar, om livet i stort, motion, mat & recept, tankar & känslor.

bloglovin
Start: 1/1 2008
Anna:
BMI:

Start: 1/1 2008
Lina: -72,6 kg (-74,1 kg)
BMI: 23.6 (23.1)