2009-02-09 | 12:06:49

Förkyld, Linas operation och veckoplaner

Nu har jag gått och blivit förkyld igen, så jag gissar att träningen får stryka på foten den här veckan. har ont i halsen, näsan är lite lagom täppt och det känns som att hela huvudet är inlindat i bomull eller nåt. Ska i allfall ta en (försiktig) promenad idag, solen lyser så fint här utanför så det känns som att jag skulle vara dum om jag stannade inne.

Kommer att tillbringa det mesta av min vakna tid framför datorn den här veckan, måste jobba som 17 på uppsatsen så att den blir färdig så fort som möjligt. vill lämna in den och börja jobba så mycket det går istället, träffa folk och tjäna stålar! :D

jag kommer att försöka blogga minst ett inlägg varje dag nu medan Lina är borta, idag blir det nog i allfall ett till lite senare.  Speciellt imorgon kommer man ju sitta här och vrida sig som en mask av oro för Linas skull (de som känne rmig vet att sövning är mitt absoluta mardrömscenario, tanken på att sövas, hamna i ett rum med folk jag inte känner och sen inte ha någon koll på vad som händer får mig att må riktigt riktigt illa, så hur mycket jag än stödjer Linas operation känns det inte kul att skicka en kompis rakt in i ens egen mardrömsfantasi. Jag hoppas verkligen att hon fick med sig mobiltelefonen till falun så att hon kan rapportera att hon mår bra. jag vet inte vilken tid hon skulle opereras, men man kanske får räkna med att vänta tills dagen efter innan man hör något????

Vi får se, får hålla tummarna för att allt går bra i allafall.

NU ska jag gå ut och njuta av solen en stund, sen blir det uppsatsskrivning som gäller. jag kikar in i bloggen igen framåt kvällskvisten, jag tog nämligen mina mått igår, något jag inte gjort sen jag startade på viktväktarna och jag tänkte blogga resultatet i kväll.
0 Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Vi tog ett gemensamt VIKTigt beslut, att gå ner i vikt för att sedan hålla vikten, men har olika sätt att uppnå målet.

Anna använder sig av ViktVäktarnas program som bas.
Lina genomgick en GBP den 10/2 -09.



Båda har sedan bloggens start 1/1 -08 gjort en viktresa nedåt. Under sommaren -09 blev Anna gravid och fick pausa sin nedåtresa. Under graviditeten gick hon upp 21 kg och efter förlossningen i mars -10 är vikten återigen på väg neråt. Linas vikt tickade stadigt nedåt efter operationen. 11/9 -10 nådde hon sin målvikt, och fokus ligger nu på att hålla vikten. Den 24/11 -10 genomgick Lina en bukplastik.



Vi bloggar om viktens mot - och medgångar, om livet i stort, motion, mat & recept, tankar & känslor.

bloglovin
Start: 1/1 2008
Anna:
BMI:

Start: 1/1 2008
Lina: -72,6 kg (-74,1 kg)
BMI: 23.6 (23.1)