2009-02-23 | 13:13:20

Läget? stessad!

Blir inget gym ikväll, min muskelbyggarpartner har ont i ryggen så vi satsar på en promenad istället, kan vara bra det också, då kan vi prata och planera lite inför intensifieringen av vårrusetträningen. Idag har jag ont i magen. Troligtvis lika delar stress som intag av för mycket mat som magen inte är van vid igår. men fy för 17 vad stressad jag är över den här uppsatsen, rädslan finns där hela tiden att jag inte ska klara det, men det är inte ett alternativ, på nåt sätt ska jag styra det här uppsatsprojektet i hamn!!!! Förmiddagen har ägnats åt litteratursökning och utskrivning från datorn, jag prisar internets grundare just nu, tänk vad fantastisk det är att kunan söka information hemifrån och printa ut på sin egen skrivare elelr söka fram i databaser och bibliotekskataloger och sen kunna gå iväg till bibblan och låna det man behöver. Eftermiddagen ska ägnas åt litteraturstudier. men jag är stressad så fruktansvärt stressad, jag ska inte tänka på det för då känner jag hur jag näsna börjar hyperventilera. Mitt bästa antistressmedel är att jobba på och försöka eliminera det som stressar, men riktigt avkopplad är jag nästan aldrig. stress kan ha en negativ inverkan på vikten också har jag hört. Nu ska jag försöka dämpa stressen lite med uppsatsarbete!
3 Kommentarer
Miss:

Hej! Shit vad fin blogg du har! Vad avundsjuk man blir, haft en bra dag? Kram Agnes

2009-02-23 | 13:24:55
URL: http://misscarlzone.blogg.se/
Fototrixaren:

Hoppas du får en fortsatt trevlig måndag :)

Kolla gärna in min fotoblogg.

2009-02-23 | 13:28:58
URL: http://fototrix.blogg.se/
Katarinaz:

För många år sedan var jag också med i viktväktarna. gick ner över 8kg kom in i en svaka slutade gick upp dubbelt. Inge vidare alltså.



Många säger att just det datumet är något speciellt.

Hoppas det är bra me dig och att du lcykas långt med viktnedgången. Kramar

2009-02-23 | 13:36:00
URL: http://katarinaz.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Vi tog ett gemensamt VIKTigt beslut, att gå ner i vikt för att sedan hålla vikten, men har olika sätt att uppnå målet.

Anna använder sig av ViktVäktarnas program som bas.
Lina genomgick en GBP den 10/2 -09.



Båda har sedan bloggens start 1/1 -08 gjort en viktresa nedåt. Under sommaren -09 blev Anna gravid och fick pausa sin nedåtresa. Under graviditeten gick hon upp 21 kg och efter förlossningen i mars -10 är vikten återigen på väg neråt. Linas vikt tickade stadigt nedåt efter operationen. 11/9 -10 nådde hon sin målvikt, och fokus ligger nu på att hålla vikten. Den 24/11 -10 genomgick Lina en bukplastik.



Vi bloggar om viktens mot - och medgångar, om livet i stort, motion, mat & recept, tankar & känslor.

bloglovin
Start: 1/1 2008
Anna:
BMI:

Start: 1/1 2008
Lina: -72,6 kg (-74,1 kg)
BMI: 23.6 (23.1)