2009-02-24 | 13:03:33

Vad händer viktmässigt?

Några av er därute undrar kanske hur det går rent viktmässigt?
Idag var första gången jag vägde mig (hos sköterskan) sedan jag åkte hem, på en fungerande våg - eftersom mina föräldrars våg inte riktigt vill vad jag vill, d.v.s. fungera normalt.

Så, resultatet:

Vikt vid inskrivning: 124 kg
Vikt vid utskrivning: 120,7 kg (-3,7 kg)
Vikt idag: 118,3 kg (-2,4 kg)
Med andra ord: -6,1 kg sen operationen
Total viktminskning: -18,8 kg

Jag har alltså rasat 6,1 kg på två veckor! Sjukt!
Det känns främst i benen, smalbenen. Förmodligen hade jag en hel del vätska i benen som försvann under sjukhusvistelsen p.g.a. katetern och flytande föda.
Mina föräldrar ser andra skillnader, förutom benen, ansikte, mage och lår. Men det tycker inte jag. Jag blir glad den dagen jag slipper se min dubbelhaka, haha!

Men det är fantastiskt roligt att det går neråt, och att min kropp fungerar!
Jag har ett delmål, eller en dröm rättare sagt och det är att komma under 100 kg. Jag har ingen aning om hur lång tid det tar att nå dit och jag tänker inte sätta något datum för jag vägrar att stressa fram ett resultat.
Nu tar jag en dag i taget och det får räcka som prestation.

Jag är så jävla nöjd hittills så det är inte sant!
Faktum är att jag inte riktigt fattar att jag har gått ner mer än 18 kg...

Nu: vila.
5 Kommentarer
Anna:

Det är fantastikst!!! Dels den snabba minskningen nu den sista tiden, men också den sammanlaggda på 18 kg!!!! 18 kg Linda det är ju för sjuttsiken en hel 4,5 åring (enligt mitt googlande)...

2009-02-24 | 18:03:25
URL: http://viktigtbeslut.blogg.se/
Lina:

Anna: Visst är det!? Och samtidigt svårt att ta in... det vill inte riktigt fastna.

Hahaha, har jag gått ner en hel unge?! Hahaha, inte illa! :D

2009-02-24 | 21:47:39
URL: http://linasliv.blogg.se/
Emma:

Ja du kommer ju gå om min viktminskning snabbare än snabbast :D

2009-02-24 | 22:06:56
URL: http://emmasform.blogg.se/
Anna:

haha, ja visst, ett helt dagisbarn saknas :D

2009-02-24 | 23:51:08
URL: http://viktigtbeslut.blogg.se/
Lina:

Emma: Det vet man aldrig, det finns livsfarliga platåer att hamna på... men jag hoppas såklart på att "rasa" lite till! :D



Anna: Eller så kan man säga att jag ger tillbaka ett barn, eftersom jag ätit några barn genom åren... hahahaha :D

2009-02-25 | 09:28:11
URL: http://linasliv.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Vi tog ett gemensamt VIKTigt beslut, att gå ner i vikt för att sedan hålla vikten, men har olika sätt att uppnå målet.

Anna använder sig av ViktVäktarnas program som bas.
Lina genomgick en GBP den 10/2 -09.



Båda har sedan bloggens start 1/1 -08 gjort en viktresa nedåt. Under sommaren -09 blev Anna gravid och fick pausa sin nedåtresa. Under graviditeten gick hon upp 21 kg och efter förlossningen i mars -10 är vikten återigen på väg neråt. Linas vikt tickade stadigt nedåt efter operationen. 11/9 -10 nådde hon sin målvikt, och fokus ligger nu på att hålla vikten. Den 24/11 -10 genomgick Lina en bukplastik.



Vi bloggar om viktens mot - och medgångar, om livet i stort, motion, mat & recept, tankar & känslor.

bloglovin
Start: 1/1 2008
Anna:
BMI:

Start: 1/1 2008
Lina: -72,6 kg (-74,1 kg)
BMI: 23.6 (23.1)