2009-01-04 | 00:20:03

Choklad...blä

Fy fan, idag tog jag ett riktigt jättekliv utanför mina points och åt massor av choklad. Vi firade nioårsdagen på en relaxavdelning som man kan boka via makens jobb. Vi åt kinamat (där gjorde jag det nyttiga valet kyckling och grönsaker) och sen var Anna sugen på efterätt. medberoende som maken är så skaffade han genast feam kaffe och chokladpraliner från nåt hemligt chokladförråd han hade på sitt kontor med smarriga tryfflar han fått i julklapp elelr nåt sånt. Innan vi skulle gå följde jag med in på kontoret och hittade tryffelförrådet och det slog slint, en näve fick följa med ner i handväskan och konsumerades i bilen på vägen hem. och nu mår jag jätteilla. och får skylla mig själv.... kan man få baksmälla av mat???

jag tycker att jag har tullat lite väl på viktväktarkonceptet här nu ett tag, framförallt från nyårsafton och så, så nu är det skärpning på hög nivå som gäller.

Som tur är ska jag träna på tisdag.


till relaxen hör även ett gym, så jag var i allafall duktig och gick en promenad på 25 minuter på ett löpband medan vi tittade på stjärnorna på slottet.

imorgon blir det nog en utflykt tror jag som ett fortsatt firande : ) Hoppas det blir fint väder, för då blir det en prommenerande utflykt.
0 Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Vi tog ett gemensamt VIKTigt beslut, att gå ner i vikt för att sedan hålla vikten, men har olika sätt att uppnå målet.

Anna använder sig av ViktVäktarnas program som bas.
Lina genomgick en GBP den 10/2 -09.



Båda har sedan bloggens start 1/1 -08 gjort en viktresa nedåt. Under sommaren -09 blev Anna gravid och fick pausa sin nedåtresa. Under graviditeten gick hon upp 21 kg och efter förlossningen i mars -10 är vikten återigen på väg neråt. Linas vikt tickade stadigt nedåt efter operationen. 11/9 -10 nådde hon sin målvikt, och fokus ligger nu på att hålla vikten. Den 24/11 -10 genomgick Lina en bukplastik.



Vi bloggar om viktens mot - och medgångar, om livet i stort, motion, mat & recept, tankar & känslor.

bloglovin
Start: 1/1 2008
Anna:
BMI:

Start: 1/1 2008
Lina: -72,6 kg (-74,1 kg)
BMI: 23.6 (23.1)