2009-01-05 | 16:48:25

kaffepiff

jag skulle ha haft kaffevakren imorse egentligen, men var för trött, så jag tänker kompensera med att gå och brygga lite av vårt finkaffe som vi fick i julklapp till maken tills han kommer hem från jobbet.

När jag gör kaffe brukar jag ha soyamjölk (light) till. och så brukar jag krydda kaffet med kanel eler kardemumma eller både och, då behöver man inte äta något till, kaffet smakar lite kaka också. Mjölkskummaren är ett av de mest använda köksredskapen här hemma.

Nu är det slut på både soyamjölk och vanlig här hemma, men lite kryddor blir det ändå.


Hur piffar ni andra till kaffet? Eller hur fikar ni smalt kanske man ska fråga?
5 Kommentarer
Sockertoppan:

Eftersom jag inte tycker om varken kaffe eller te så brukar jag dricka varmt vatten med pressad citron i - smalare kan det knappast bli! :)

Fast ibland är en varm choklad alltför lockande och slinker ner istället...

2009-01-05 | 17:28:57
URL: http://sockertoppan.wordpress.com
Lina:

Jag dricker mitt kaffe med lättmjölk, ibland lyxar jag till det och skummar men det är inte alltid jag orkar. Ibland blandar jag ner lite vaniljsocker i kaffet och ibland strör jag kanel eller kardemumma ovanpå.

Ibland brygger jag även kaffet med nymalen kardemumma (har kardemumma i kvarn). :)



Fika smalt... hmm. Frukt!

Eller Arlas smala kladdkaka som är gjord med kesella - den är mumsig! :)

2009-01-05 | 19:36:39
URL: http://linasliv.blogg.se/
Fia:

Ja fika smalt.. kaffe o minimjölk räcker för min del :D

2009-01-05 | 19:46:33
URL: http://www.fielian.blogspot.com
Anna:

Sockertoppan. det är en klassiker på förkylningsmenyn för mig...hm...kanske något att variera sig med annars också! citronen alltså, chokladen ska jag väl försöka hålla mig ifrån...men mmmmm så gott.



Lina:Nymalen kardemumma? kan man göra så? fresterska!!!! : )



Fia: det är gott det med1

2009-01-05 | 20:16:19
URL: http://viktigtbeslut.blogg.se/
Lina:

Anna: Ja, för tusan!

Blanda det obryggda kaffet med krossade, malda eller helmalen kardemumma (2-3 tsk brukar räcka tror jag). Supergott! Jag läste någonstans att araberna gör så och jag förstår varför! :)

2009-01-05 | 23:03:43
URL: http://linasliv.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Vi tog ett gemensamt VIKTigt beslut, att gå ner i vikt för att sedan hålla vikten, men har olika sätt att uppnå målet.

Anna använder sig av ViktVäktarnas program som bas.
Lina genomgick en GBP den 10/2 -09.



Båda har sedan bloggens start 1/1 -08 gjort en viktresa nedåt. Under sommaren -09 blev Anna gravid och fick pausa sin nedåtresa. Under graviditeten gick hon upp 21 kg och efter förlossningen i mars -10 är vikten återigen på väg neråt. Linas vikt tickade stadigt nedåt efter operationen. 11/9 -10 nådde hon sin målvikt, och fokus ligger nu på att hålla vikten. Den 24/11 -10 genomgick Lina en bukplastik.



Vi bloggar om viktens mot - och medgångar, om livet i stort, motion, mat & recept, tankar & känslor.

bloglovin
Start: 1/1 2008
Anna:
BMI:

Start: 1/1 2008
Lina: -72,6 kg (-74,1 kg)
BMI: 23.6 (23.1)