2009-01-17 | 18:35:02

Mental träning

Idag är det kamp med mig själv här hemma kan jag säga. makens 6-årige systerson är på besök och det finns lördagsgodis här. Något jag inte får plats med bland mina points. Så det blir till att bita ihop : )

Köpte mig en Måbra-tidning mnär vi var och handlade, som en muta till mig själv och med den fick man en CD med mental träning för viktnedgång. jag vet inte om det fungerar, men är nyfiken. jag har haft någon liknande cd  förut  men vet inte var den är och lyssnade inte särskilt många gånger på den heller.

kanske ska ge det en chans med cd:n, lyssna på den innan jag ska sova eller nåt. Står att den ska användas tre gånger i veckan tills man nått sin målvikt. jag skulle ju kunna testa några veckor framöver och se om det ger något resultat, fick ju cd.n på köpet så det kostar ju inget att pröva.

i artikeln om Cd:n läste jag att man ska se någon framför sig som har den kropp man vill ha. jag kommer nog att se mig själv framför mig, som jag såg ut när jag var smalare. men alla har ju inte såna referenser och då kan det vara bra att låna sin drömkropp av någon annan. Mina armar tänker jag nog byta ut mot Madonnas och magen mot ....Shakiras kanske? eller ska man sträva efter den här? Den perfekta eftersträvansvärda stjärten hittade jag redan som 15 åring på en heavy metal- poster ovanför dåvarande pojkvännens säng, jag har googlat men jag hittar den inte. Minns att jag skrev antingen ett brev till min kompis ellre ett par sidor i min dagbok om den  :D Vet att jag fotade affishen också, så någonstans borde det finans ett foto....hittar jag det kan jag scanna det kanske : )




                                                                    
Hur ser din mentala drömkropp ut?
3 Kommentarer
Cecilia:

Spännande. Håller på ladda hem skivan nu. :)

Kate Winslets figur, så som hon såg ut efter Titanic, är min drömkropp.

2009-01-17 | 22:02:36
URL: http://heartsick.blogg.se/
Lina:

...oj vad svårt. Min mentala drömkropp är nog en blandning av Madonna, Gwyneth Paltrow (hon ser så slank och sund ut!) och Sara Ramirez... :)

2009-01-18 | 09:10:40
URL: http://linasliv.blogg.se/
Anna:

Cecilia: Kate Winslet är jättefin!



Lina: snygga donnor alla tre!

2009-01-18 | 12:16:50
URL: http://viktigtbeslut.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Vi tog ett gemensamt VIKTigt beslut, att gå ner i vikt för att sedan hålla vikten, men har olika sätt att uppnå målet.

Anna använder sig av ViktVäktarnas program som bas.
Lina genomgick en GBP den 10/2 -09.



Båda har sedan bloggens start 1/1 -08 gjort en viktresa nedåt. Under sommaren -09 blev Anna gravid och fick pausa sin nedåtresa. Under graviditeten gick hon upp 21 kg och efter förlossningen i mars -10 är vikten återigen på väg neråt. Linas vikt tickade stadigt nedåt efter operationen. 11/9 -10 nådde hon sin målvikt, och fokus ligger nu på att hålla vikten. Den 24/11 -10 genomgick Lina en bukplastik.



Vi bloggar om viktens mot - och medgångar, om livet i stort, motion, mat & recept, tankar & känslor.

bloglovin
Start: 1/1 2008
Anna:
BMI:

Start: 1/1 2008
Lina: -72,6 kg (-74,1 kg)
BMI: 23.6 (23.1)