2009-01-12 | 13:39:55

pinsamt slumpmöte

idag hade jag tänkt förena nytta med nytta och promenera till biblioteket och titta efter en bok jag behöver till min uppsats, men eftersom man håller på att blåsa bort när man går ut så avstod jag eftersom att vägen dit ligger på ett sånt sätt att man verkligen hamnar mitt i blåsten. Istället tog jag promenaden runt i mitt eget kvarter bland husen där det är lite mer lä. Är det en slump att jag råkar gå förbi kvarterskrogen och det ur dörren just när jag går förbi väller ut bibliotekarier som varit på lunch? jag har haft praktik på bibblan så jag känner ju igen dem. Roligt sammanträffande. Tyvärr kände de först inte igen mig när jag hejjade, men sen när jag sa vem jag var så gjorde de det (kanske?, det var 2006 jag hade praktik där tror jag) och min fd handledare frågade hur det var och jag sa "bra, jag håller fortfarande på med min uppsats så..." och sen tog samtalet slut och alla ville vidare till sitt och jag tyckte att det var jättepinsamt, dels att erkänan att jag fortfarande håller på med uppsatsen och dels att jag inte kom på något mer att säga :D deras bibliotek är dessutom min drömarbetsplats, alla som jobbar där är jättetrevliga, arbetsuppgifterna var intressanta och roliga och jag älskade varje minnut av min praktik där och har palnerat att söka jobb där när jag är färdig med utbildningen, så det känndes ju extra dum att stå där och vara fånig. Hoppas att de glömmer bort det : ) ska dit på torsdag istället och kolla efter den där boken, hade tänkt titta in "bakom kulisserna" där då och prata lite med en annan som jobbar där som jag fortfarande har kontakt med och då lär jag ju träffa på några av dem igen, så då kanske jag kan göra ett bättre intryck :D

kanske var det en pik från Gud att jag inte ska springa runt på kvartersproemmenader utan gå till biblioteket när det är tänkt istället!

nu ska jag i allafall jobba på min uppsats.

0 Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Vi tog ett gemensamt VIKTigt beslut, att gå ner i vikt för att sedan hålla vikten, men har olika sätt att uppnå målet.

Anna använder sig av ViktVäktarnas program som bas.
Lina genomgick en GBP den 10/2 -09.



Båda har sedan bloggens start 1/1 -08 gjort en viktresa nedåt. Under sommaren -09 blev Anna gravid och fick pausa sin nedåtresa. Under graviditeten gick hon upp 21 kg och efter förlossningen i mars -10 är vikten återigen på väg neråt. Linas vikt tickade stadigt nedåt efter operationen. 11/9 -10 nådde hon sin målvikt, och fokus ligger nu på att hålla vikten. Den 24/11 -10 genomgick Lina en bukplastik.



Vi bloggar om viktens mot - och medgångar, om livet i stort, motion, mat & recept, tankar & känslor.

bloglovin
Start: 1/1 2008
Anna:
BMI:

Start: 1/1 2008
Lina: -72,6 kg (-74,1 kg)
BMI: 23.6 (23.1)