2009-01-10 | 19:57:30

Sikta mot...

Nu sitter jag och funderar på viktmål igen. Om jag skulle sikta på en guldklisterstjärna per månad hos viktväktarna (dvs 3 kg per månad), tror ni att det kan vara ett realistiskt mål?

Om man kollar mitt snitt så skulle det ta ca 6 veckor för mig egntligen, men om jag lägger på ett kol så kanske det går?

Enligt deras viktgaranti så ska man ju kunna gå ner tre kilo på fyra veckor, så om jag siktar på en stjärna till nästa torsdag (hade ju bara 1 hg kvar tills det) och sen en till stjärna till den 12 februari (4 veckor senare) så ser jag ju om det går.


Så får det bli.
4 Kommentarer
Lina:

Personligen tycker jag att 3 kg per månad är mycket, men räknar man ut det så är det 0,75 kg i veckan.

Men jag har bara mig själv att jämföra med och går ju efter att jag hittills gått ner sakta och tyckt att det varit bra.

Så länge DU känner att det är en takt som passar dig, så kör hårt! :)

2009-01-10 | 21:05:19
URL: http://linasliv.blogg.se/
Eliana:

Jag vet visserligen inte så mycket om viktväktarna, men jag kör gi och har gått ner fem kilo de senaste sex veckorna, så tre kilo på en månad tycker jag låter ganska realistiskt. Dock gäller det nog att vara medveten om att man har naturliga så kallade platåer - alltså vissa perioder som man inte går ner alls hur man än beter sig. Så se till att inte bli alltför besviken om du misslyckas vid något tillfälle.

2009-01-10 | 21:33:18
URL: http://dyrkamig.blogg.se/
Emma:

Det är nog genomförbart om man håller sig på mattan! :)

2009-01-11 | 13:16:37
URL: http://emmasform.blogg.se/
Anna:

Lina: jag tycker också att det är lite mycket, men jag skulle vilja se om det går : )



Eliana: ja de där berömda platåerna får man nog räkna och stå ut med, Trista är de i allafall : ) vv pratar mycket om platåer så jag är väl föreberdd, hoppas jag...



Emma. ja det är lite för den där matthållningen som jag skulle vilja sätta ett mål att jobba mot, i allafall ett tag, tänker testa en månad så får vi se, har kommit igång med träningen mer nu så jag hoppas att det ska göra sitt till.

2009-01-11 | 15:02:42
URL: http://viktigtbeslut.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Vi tog ett gemensamt VIKTigt beslut, att gå ner i vikt för att sedan hålla vikten, men har olika sätt att uppnå målet.

Anna använder sig av ViktVäktarnas program som bas.
Lina genomgick en GBP den 10/2 -09.



Båda har sedan bloggens start 1/1 -08 gjort en viktresa nedåt. Under sommaren -09 blev Anna gravid och fick pausa sin nedåtresa. Under graviditeten gick hon upp 21 kg och efter förlossningen i mars -10 är vikten återigen på väg neråt. Linas vikt tickade stadigt nedåt efter operationen. 11/9 -10 nådde hon sin målvikt, och fokus ligger nu på att hålla vikten. Den 24/11 -10 genomgick Lina en bukplastik.



Vi bloggar om viktens mot - och medgångar, om livet i stort, motion, mat & recept, tankar & känslor.

bloglovin
Start: 1/1 2008
Anna:
BMI:

Start: 1/1 2008
Lina: -72,6 kg (-74,1 kg)
BMI: 23.6 (23.1)