2009-01-14 | 14:25:45

Smärta

  • Mensvärk
  • Huvudvärk
  • Psykisk smärta

...är vad jag hanterar idag. Mensvärken är fruktansvärd men jag har nyss stoppat i mig Panodil så förhoppningsvis mår jag lite bättre om sisådär 20-30 minuter. Huvudvärken botas i samma veva hoppas jag men den psykiska smärtan är svårare att lindra. Dock mår jag lite bättre idag. Jag har ju fått reflektera mina tankar och känslor med ett antal människor nu, fler än jag räknade med (jag menar, jag bröt ju ihop hos min tandsköterska...). Men det behövdes. Gud så skönt det är att få GRINA riktigt jävla ordentligt. Vi snackar inte snyft, snyft nu utan BUUÄÄHHHÄÄÄÄÄ och så sprutar tårarna åt alla håll och snoret rinner... äckligt, jag vet - men det tillhör när man bryter ihop.

Jag har fått rådet att ringa sköterskan i Falun och det ska jag göra.
Det är bara svårt att få till samtalet. Sen när jag tycker att det känns lite bättre så drar jag mig för att göra det. Och så vill jag inte vara till besvär samtidigt som jag ibland undrar om jag inte överdriver lite... idiotiskt att tänka så. För jag överdriver inte. Dock blev kanske min rädsla och panik väldigt extrem då jag tänkte väldigt mycket på operationen samtidigt som jag hade en grym PMS som i sin tur ger oro och djävulskap.
Jag ska ringa. Rapporterar när jag fått tag i henne, kan vara lite trixigt då det tog ett par dagar sist...

Dessutom ska jag schemalägga mina dagar lite för att inte tänka ihjäl mig som min coach sa. Det behövde inte vara stora grejer, utan något simpelt som att låna en bok eller film på biblioteket, laga mat, gå till affären och köpa en tidning, promenera, måla, o.s.v.
Jag har i alla fall varit på morgonpromenad och ska iväg lite senare och handla lite med mamma. Dessutom har jag hunnit beta av köttfärslimpa & potatismos (idag) + semla (igår) på listan. Semlan gav mig magknip men köttfärslimpan gav mig lycka...

Nu: läsa nyheter.


2 Kommentarer
Anna:

En till sak att sätta upp på schemat kan ju vara att experimentera i köket med olika flytande mat och sånt som du kommer att äta sen så att du vet vad som är gott etc, kanske frysa in något så att du bara kan plocka fram när du kommer hem från operationen och kanske inte har orken att stå vid spisen till en början. och kanske göra ett sånt där kollage som vi pratade om. Se till att någon tar snygga "före"-bilder på dig osv

2009-01-14 | 14:39:45
URL: http://viktigtbeslut.blogg.se/
Lina:

Anna: Förebilder ska absolut fixas, ska bara mensa ur mig först... hahaha! ;)

Och jag har redan gjort en soppa, ska fixa en eller två till och frysa in.

Sen ska jag skriva inköpslistor på vad som ska handlas hem, så det finns en del att pyssla med har jag märkt. :)

2009-01-14 | 17:13:47
URL: http://linasliv.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Vi tog ett gemensamt VIKTigt beslut, att gå ner i vikt för att sedan hålla vikten, men har olika sätt att uppnå målet.

Anna använder sig av ViktVäktarnas program som bas.
Lina genomgick en GBP den 10/2 -09.



Båda har sedan bloggens start 1/1 -08 gjort en viktresa nedåt. Under sommaren -09 blev Anna gravid och fick pausa sin nedåtresa. Under graviditeten gick hon upp 21 kg och efter förlossningen i mars -10 är vikten återigen på väg neråt. Linas vikt tickade stadigt nedåt efter operationen. 11/9 -10 nådde hon sin målvikt, och fokus ligger nu på att hålla vikten. Den 24/11 -10 genomgick Lina en bukplastik.



Vi bloggar om viktens mot - och medgångar, om livet i stort, motion, mat & recept, tankar & känslor.

bloglovin
Start: 1/1 2008
Anna:
BMI:

Start: 1/1 2008
Lina: -72,6 kg (-74,1 kg)
BMI: 23.6 (23.1)