2009-01-06 | 19:15:05

Stratskottet har gått: träning 2009

Och så har man kört första riktiga passet 2009 då, var på Gymmet med T idag. Planen är att boka oss för nästa vecka varje vecka så att vi vet att vi kan komma iväg de 2-3 gånger i veckan som vi planerat. har gått en proemnad idag också, men det gör jag nästan varje dag nu, för ljusets skull, idag hade jag tur och hade en ledig man, så då fick jag sällskap.


Min plan för 2009 är att styrketräna 2-3 gånger i veckan på gym, och så promenera och köra crosstriner hemma, eventuellt köra magövningar hemma också, då det inte blir så mycket sånt på gymmet. har även fudneringar på att följa med och gympa lite på Friskis och svettis så småningom, men det får bli när uppsatsen är i hamn i så fall.

Senare i vår så tänkte jag börja jogga lite, vill springa i mål på vårruset i år.

I sommar blir det kanske lite gratisgympa i parken, beror lite på hur jag jobbar och hur jag orkar med jobbet.

har även planer på att hyra kanot och paddla lite, kanske ro och ta mig runt en hel del på cykel och gåendes och återupptäcka staden, finns månag fina promenader och sånt som jag har missat.



konditionsmålet i år är alltså: orka jogga vårruset.

men hur sätter man upp ett styrkemål???? hjälp den som kan!!!!

jag vill i allafall kunna jobba i sommar utan att få ont i ryggen, vilket jag fick under högsäsongen.


0 Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Vi tog ett gemensamt VIKTigt beslut, att gå ner i vikt för att sedan hålla vikten, men har olika sätt att uppnå målet.

Anna använder sig av ViktVäktarnas program som bas.
Lina genomgick en GBP den 10/2 -09.



Båda har sedan bloggens start 1/1 -08 gjort en viktresa nedåt. Under sommaren -09 blev Anna gravid och fick pausa sin nedåtresa. Under graviditeten gick hon upp 21 kg och efter förlossningen i mars -10 är vikten återigen på väg neråt. Linas vikt tickade stadigt nedåt efter operationen. 11/9 -10 nådde hon sin målvikt, och fokus ligger nu på att hålla vikten. Den 24/11 -10 genomgick Lina en bukplastik.



Vi bloggar om viktens mot - och medgångar, om livet i stort, motion, mat & recept, tankar & känslor.

bloglovin
Start: 1/1 2008
Anna:
BMI:

Start: 1/1 2008
Lina: -72,6 kg (-74,1 kg)
BMI: 23.6 (23.1)