2009-01-14 | 10:09:13

En skrikande fisk

 


idag är det en sååååååå jobbig dag. Det har hänt flera saker på senaste tiden och under det senaste året som gör mig så ledsen och förbannad och trött och förvånad att jag inte vet vart jag ska ta vägen. Tack vare Jonas Gardell har jag dock hittat ett motto som jag bär med mig i "striden" och tar till när det känns som att jag inte orkar mer och tänker ge upp: "I'm gonna fuck you til you stay fucked". Gardell hittade det i en bögporrfilm och skrev en sång om det (lyssna på sången här ovanför). Förut hade han hittat ett annat uttryck "shut up and suck" som också är väldigt användbart. Inte visste jag att porrfilm kunde komma med så mycket visdom. jag skulle självklart inte säga detta bokstavligt till någon, men det hjälper att tänka det och fylla på sig själv med lite jävlar anamma.


En annan sak, just nu finns det en person i denna stad som begått ett brott mot en annan person som jag håller av och bryr mig om. Jag hopps att den personen som gjort det han har gjort åker dit så det smäller om det, och att alla får veta vem han är och vad han har gjort. Som ni märker är jag på krigsstigen idag... En sak jag i allafall inte ska göra är att tröstäta. Däremot ska jag ut och tröstgå!
4 Kommentarer
Lina:

Haha, ljuvligt!

Ljuuuuuvligt! Jonas äger! :)

2009-01-14 | 11:16:37
URL: http://linasliv.blogg.se/
Anna-Lena:

Hoppas att tröstgåendet gav resultat ;)

2009-01-14 | 12:55:52
URL: http://blogg.aftonbladet.se/2827
Anna:

Anna-Lena: Tröstgåendet gjorde succé i mig : )

2009-01-14 | 14:21:35
URL: http://viktigtbeslut.blogg.se/
Anna:

Lina: ja hos Jonas Gardell kan man alltid finna styrka! : )

2009-01-14 | 14:22:37
URL: http://viktigtbeslut.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Vi tog ett gemensamt VIKTigt beslut, att gå ner i vikt för att sedan hålla vikten, men har olika sätt att uppnå målet.

Anna använder sig av ViktVäktarnas program som bas.
Lina genomgick en GBP den 10/2 -09.



Båda har sedan bloggens start 1/1 -08 gjort en viktresa nedåt. Under sommaren -09 blev Anna gravid och fick pausa sin nedåtresa. Under graviditeten gick hon upp 21 kg och efter förlossningen i mars -10 är vikten återigen på väg neråt. Linas vikt tickade stadigt nedåt efter operationen. 11/9 -10 nådde hon sin målvikt, och fokus ligger nu på att hålla vikten. Den 24/11 -10 genomgick Lina en bukplastik.



Vi bloggar om viktens mot - och medgångar, om livet i stort, motion, mat & recept, tankar & känslor.

bloglovin
Start: 1/1 2008
Anna:
BMI:

Start: 1/1 2008
Lina: -72,6 kg (-74,1 kg)
BMI: 23.6 (23.1)