2009-01-22 | 13:41:39

Viktväktarvägning 9 22/1 2008

Viktväktarna:
start: 29/10 2008
Vägning nummer (from veckan efter start):9
Viktminskning denna vecka (sen förra vägningen den 15/1): ingen minskning istället + 0,5 : (
Viktminskning totalt sen viktväktarstart: 6,0 kg.
Viktminskning totalt sen bloggstart 1/1 2008: 10,0 kg.
Nästa vägning: Nästa Torsdag, den 29:e
Antal stjärnor (sen start): **

Kommentar: Upp ett halvkilo. men jag vet vad det beror på. jag vaknade imorse och kännde mig som en uppsvullen miss piggy. Kjolen som vanligtvis är på väg att bli för stor stramar i midjan. jag måste hitta ett sätt att bli av med PMS-svullnad, det har gått så bra med de mer psykiska symptomen. jaja, nästa vecka är en ny vecka, vi hoppas på minus då istället.
5 Kommentarer
Bettan:

Va duktig du är som hade den inställningen, att satsa på G. Jag tycker du är jätte duktig, det är bättre att gå ner sakta i vikt och hålla det än rasa i vikt och sen gå upp allt inom kort. Men jag förstår om det känns motigt ibland för man vill ju att det sak gå fort. Kram

2009-01-22 | 18:59:40
URL: http://babesontour.blogg.se/
Emma:

Men du, 10 kg är det ju ändock! Så deppa inte! Efter den roliga PMSen och röda veckan kommer det rassla till ska du se!!

2009-01-22 | 20:30:11
URL: http://emmasform.blogg.se/
Anna:

Emma: ja man får hoppas på det! : ) tack för uppmuntrande orden!



bettan: ja helst vill jag vara smal NU NU NU, men det finns väl någon menig med att det får ta sin tid också, man hinner ju lära sig en del på vägen : ) jag har tyvärr erfarenhet av att just rasa i vikt och sen gå upp lika fort igen + mer och det är inte roligt. den här gången hoppas jag att kunna ändra min livsstil så pass att jag kan fortsätta att hålla vikten sen.

2009-01-22 | 21:49:38
URL: http://viktigtbeslut.blogg.se/
Lina:

Tycker du att jag ska justera i presentationen? PMS-vikt är ändå PMS-vikt, så jag tycker inte att det är så mycket att ändra... vad tycker du?

(Med andra ord kan 10,5 stå kvar!)

2009-01-24 | 14:48:52
URL: http://linasliv.blogg.se/
Anna:

Lina: äh, lämna den så, har jag gått upp mer nästa gång eller står på samma vikt så kan vi ändra det då

2009-01-24 | 23:39:32
URL: http://viktigtbeslut.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Vi tog ett gemensamt VIKTigt beslut, att gå ner i vikt för att sedan hålla vikten, men har olika sätt att uppnå målet.

Anna använder sig av ViktVäktarnas program som bas.
Lina genomgick en GBP den 10/2 -09.



Båda har sedan bloggens start 1/1 -08 gjort en viktresa nedåt. Under sommaren -09 blev Anna gravid och fick pausa sin nedåtresa. Under graviditeten gick hon upp 21 kg och efter förlossningen i mars -10 är vikten återigen på väg neråt. Linas vikt tickade stadigt nedåt efter operationen. 11/9 -10 nådde hon sin målvikt, och fokus ligger nu på att hålla vikten. Den 24/11 -10 genomgick Lina en bukplastik.



Vi bloggar om viktens mot - och medgångar, om livet i stort, motion, mat & recept, tankar & känslor.

bloglovin
Start: 1/1 2008
Anna:
BMI:

Start: 1/1 2008
Lina: -72,6 kg (-74,1 kg)
BMI: 23.6 (23.1)