2009-07-10 | 12:04:04

Sorterat kläder

idag är jag ledig och det regnar ute så morgonen har använts till att pröva igenom alla plagg i garderoben och rensa ut sånt som är för stort, för litet eller sitter dåligt. jag har bestämt mig för att på galgarna sak bara kläder som jag kan ha NU hänga, de lite för små kläderna får åka ner i sin låda så länge och plockas fram när jag tror att de kan passa. De för stora kläderna får åka till myrorna, alternativt om de ska säljas, men jag har inte tid och ork att hålla på och sälja på tradera, även om jag skulle vilja, det är ju en del jobb: tvätta stryka fotografera lägga ut annons kolla så att köpare har betalt packa paket väga paket skicka paket osv, jag orkar knappt hålla ögonen öppna länge nog för att kolla på nummerpresentatören om någon ringt när jag kommer hem från jobbet och har för få lediga dagar för att orka ägna tiden till klädsäljande under dem. och för lite förvaringsutrymme för att ha kläderna liggandes här hemma också. Så det får kanske bli myrorna, vilket är synd på vissa plagg som jag aldrig hunnit använda och som ju ändå kostat mig en slant att köpa, skulle vara kul att kunna köpa kläder jag kan ha för de pengarna istället.

men i allfall, det är skönt att få en fin garderob, ska fortsätta med sorteringen under dagen och sen ta tag i kök, hall och badrum, behövs mstädas och plockas undan där, har kommit efter med det nu pga allt jobbande. Ska lyssna på radion under tiden, det är trivsamt....eller ska man gå ens väng till statoil och köpa sig en ljudbok att lyssna på?
1 Kommentarer
Therese:

Synd när man inte har tid med sånt där. Som sagt, det kan ju bli en del pengar. Men du får se det som att du gör världen en tjänst istället. Det blir säkert någon som blir jätteglad över dessa kläder! (c:

Jobbigt med högsäsong menar du?? Nääää! (c:

2009-07-17 | 14:50:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Vi tog ett gemensamt VIKTigt beslut, att gå ner i vikt för att sedan hålla vikten, men har olika sätt att uppnå målet.

Anna använder sig av ViktVäktarnas program som bas.
Lina genomgick en GBP den 10/2 -09.



Båda har sedan bloggens start 1/1 -08 gjort en viktresa nedåt. Under sommaren -09 blev Anna gravid och fick pausa sin nedåtresa. Under graviditeten gick hon upp 21 kg och efter förlossningen i mars -10 är vikten återigen på väg neråt. Linas vikt tickade stadigt nedåt efter operationen. 11/9 -10 nådde hon sin målvikt, och fokus ligger nu på att hålla vikten. Den 24/11 -10 genomgick Lina en bukplastik.



Vi bloggar om viktens mot - och medgångar, om livet i stort, motion, mat & recept, tankar & känslor.

bloglovin
Start: 1/1 2008
Anna:
BMI:

Start: 1/1 2008
Lina: -72,6 kg (-74,1 kg)
BMI: 23.6 (23.1)