2009-06-06 | 14:15:04

Gymmade igår med T

igår var jag och T på gymmet igen, för första gången i styrkemaskinerna sedan slutet av januari kunde man utläsa av mitt gymkort, det var kämpigt, men vi peppade varandra. var tyvärr tvungen att sänka motståndet på flera maskiner, men hade behållit samma på vissa. T var lite starkare än mig. Delmål ett i styrkegymmandet blir att komma upp i samma motstånd som i slutet av januari, delmål två blir att bli lika stark som T och delmål 3 blir att gå om T på i allafall 1 maskin (lär bli svårt, kvinnan är sjukt tävlingsinriktad :P) nytt för i år på gymmet var att det mitt i peppandet förekom rena psykningar mellan mig och T, ytterst vänskapligt förstås ; D

Status idag: träningsvärk1 (betänk att jag dessutom jobbat 9,5 timmar, 8 vanliga timmar, en övertidstimme och en halvtimmes rast som jag jobbade in, ståendes, gåendes och städandes innan själva gympasset tog vid)

Mitt stora mål är ju att bli den kvinnliga motsvarigheten till Hulken i styrka (Min stora dröm har alltid varit att få välta stora tunga saker)


Bilden lånad från http://www.mote.no/annet/off-topic/19644-bole-forever-trad-2.html#post945871
2 Kommentarer
Emmas Form:

Jag har så svårt att ta mig iväg och träna när jag jobbar med städningen. Är ju så sjukt trött i kroppen redan efter arbetsdagen. Går jag hem och sätter mig är det fasen kört. Då sitter jag där jag sitter :P

2009-06-07 | 11:26:04
URL: http://emmasform.blogg.se/
Anna:

emma: jag också, så jag gick direkt efter jobbet, slängde i mig lite mellanmål och bytte om till träningskläder på jobbet

2009-06-07 | 13:47:21
URL: http://viktigtbeslut.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Vi tog ett gemensamt VIKTigt beslut, att gå ner i vikt för att sedan hålla vikten, men har olika sätt att uppnå målet.

Anna använder sig av ViktVäktarnas program som bas.
Lina genomgick en GBP den 10/2 -09.



Båda har sedan bloggens start 1/1 -08 gjort en viktresa nedåt. Under sommaren -09 blev Anna gravid och fick pausa sin nedåtresa. Under graviditeten gick hon upp 21 kg och efter förlossningen i mars -10 är vikten återigen på väg neråt. Linas vikt tickade stadigt nedåt efter operationen. 11/9 -10 nådde hon sin målvikt, och fokus ligger nu på att hålla vikten. Den 24/11 -10 genomgick Lina en bukplastik.



Vi bloggar om viktens mot - och medgångar, om livet i stort, motion, mat & recept, tankar & känslor.

bloglovin
Start: 1/1 2008
Anna:
BMI:

Start: 1/1 2008
Lina: -72,6 kg (-74,1 kg)
BMI: 23.6 (23.1)