2009-06-17 | 20:25:42

Hitta tillbaka till aptiten



Brutaldumpade i eftermiddags
(för er som undrar så var det på en liten bit cheesecake, och min misstanke är att det var själva botten som orsakade det hela som var ganska "brödig", och just bröd tål jag ju inte).
Och numera har jag insett att varje gång jag brutaldumpar (vilket inte är särskilt ofta) så försvinner min aptit helt och hållet. Så därför består kvällens middag av knäckemackor. Under all kritik egentligen, men bättre än inget.

När jag tänker efter har jag ätit ganska dåligt till och från de senaste dagarna, jag tror att det kan ha påverkan på min vikt och att det är det som gör att jag står still.
Och det är ju så (vilket jag upptäckte i början efter operationen) att ju mer jag äter desto hungrigare blir jag och ju mer rör sig vågen neråt, och ju mindre jag äter desto mer försvinner aptiten och vågen rör sig inte.

Jag måste hitta tillbaka till aptiten med andra ord.
Lättare sagt än gjort vissa dagar...
0 Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Vi tog ett gemensamt VIKTigt beslut, att gå ner i vikt för att sedan hålla vikten, men har olika sätt att uppnå målet.

Anna använder sig av ViktVäktarnas program som bas.
Lina genomgick en GBP den 10/2 -09.



Båda har sedan bloggens start 1/1 -08 gjort en viktresa nedåt. Under sommaren -09 blev Anna gravid och fick pausa sin nedåtresa. Under graviditeten gick hon upp 21 kg och efter förlossningen i mars -10 är vikten återigen på väg neråt. Linas vikt tickade stadigt nedåt efter operationen. 11/9 -10 nådde hon sin målvikt, och fokus ligger nu på att hålla vikten. Den 24/11 -10 genomgick Lina en bukplastik.



Vi bloggar om viktens mot - och medgångar, om livet i stort, motion, mat & recept, tankar & känslor.

bloglovin
Start: 1/1 2008
Anna:
BMI:

Start: 1/1 2008
Lina: -72,6 kg (-74,1 kg)
BMI: 23.6 (23.1)