2009-03-25 | 13:52:24

1 kg bomull eller 1 kg järn?

Vilket är tyngst? ett kilo bomull eller ett kilo järn?

 Jag väger nu 85 kg och det känns så lite eftersom jag förut vägt allt möjligt mer upp till 108 kg...så nu när jag går ner så känns 85 ganska lite. Jag vet att det inte är lite  men det känns lite. De gånger jag gått upp däremot då har 85 kg kännts som att väga jättemycket, och om jag *Gud förbjude* skulle gå uppåt igen sen efter att ha gått ner det jag ska den här gången så vet jag att 85 kg skulle kännas som en katastrof. För någon annan  som inte förut träffat mig och som inte vet att jag går ner i vikt skulle 85 kg vara jättemycket, och de tycker säkert att jag är jättetjockj, medan jag fortfarande vet att jag är tjock men ju känner av att jag är smalare och njuter av det.

VARFÖR ÄR INTE 85 KG LIKA TUNGT PÅ VÄGEN NER SOM PÅ VÄGEN UPP?
2 Kommentarer
Lina:

Jag tycker inte att 85 kg är mycket. Men nu jämför jag ju med mig själv, som vägt nästan 140 kg... När eller om jag väger 85 kg så kommer jag att känna mig lätt som en fjäril! :D

2009-03-26 | 07:42:50
URL: http://linasliv.blogg.se/
Anna:

Lina: men visst är det konstigt? jag tycker inte heller att det är så mycket nu. När jag vägde 92 så kännde jag mig jättesmal, men när vi gick i 7:an och jag vägde 90 så kännde jag mig fetast i världen...jag fattar inte hur man kan känna så olika för samma tyngd.

2009-03-26 | 08:02:19
URL: http://viktigtbeslut.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Vi tog ett gemensamt VIKTigt beslut, att gå ner i vikt för att sedan hålla vikten, men har olika sätt att uppnå målet.

Anna använder sig av ViktVäktarnas program som bas.
Lina genomgick en GBP den 10/2 -09.



Båda har sedan bloggens start 1/1 -08 gjort en viktresa nedåt. Under sommaren -09 blev Anna gravid och fick pausa sin nedåtresa. Under graviditeten gick hon upp 21 kg och efter förlossningen i mars -10 är vikten återigen på väg neråt. Linas vikt tickade stadigt nedåt efter operationen. 11/9 -10 nådde hon sin målvikt, och fokus ligger nu på att hålla vikten. Den 24/11 -10 genomgick Lina en bukplastik.



Vi bloggar om viktens mot - och medgångar, om livet i stort, motion, mat & recept, tankar & känslor.

bloglovin
Start: 1/1 2008
Anna:
BMI:

Start: 1/1 2008
Lina: -72,6 kg (-74,1 kg)
BMI: 23.6 (23.1)