2009-03-24 | 05:42:27

Återbesök

Idag ska jag till Falun på mitt första återbesök.
Jag vet inte riktigt vad som händer men jag antar att han vill veta en liten uppdatering om hur det har gått och hur det går. Och förhoppningsvis får jag ställa några frågor som jag har.
Det är ju vägningsdag idag och vågen hemma visar minus, undrar om jag får väga mig i Falun också? Resultatet får ni senare under dagen.

Idag blir även första gången jag äter ute! Gaaah.
I vanliga fall hade vi valt MAX och käkat hamburgare, men nu känns det alternativet inte säkert och jag tänker inte dumpa när jag är på resande fot. Vi ska nog hitta något ställe som passar oss.

Och så kan jag berätta att igår dumpade jag två gånger. Mindre trevligt.
Först blev jag så extremt saltsugen när jag var hos mamma och pappa och ser att dom har chips hemma. Jag smäller i mig tre stycken på rak arm och vad händer? Jo, magen gör ont. ONT. Vad fan?! Hur svårt ska det vara att förstå att jag inte tål chips så jävla bra?
Sist jag åt chips kunde jag äta fyra-fem stycken och sen kände jag att magen ville inte ha fler för den började morra. Nu morrade den direkt efter tre stycken.
Det är väl dom gamla hetsätar/tröstätar/jag-har-inget-att-göra-så-jag-äter/sugätar-trakterna som sitter i. Än.

Och så dumpade jag på äpple. Eller inte äpplet, men jag hade nyss ätit ett äpple och glömmer av mig och dricker tre klunkar efteråt. Oooaaaajjj min mage! Damn. Det blev toaletten direkt. Fy vilken kramp. Det kändes som ett gallstensanfall men det var en brutal dumping. Mysigt.

Nej, vänner.
Nu ska jag dricka upp min pressade apelsin och sen duscha.

Ha en fin dag där ute, trots snöhelvetet som kommit!
1 Kommentarer
Anna:

hoppas att allt gick bra med falunresan!

2009-03-24 | 17:03:26
URL: http://viktigtbeslut.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Vi tog ett gemensamt VIKTigt beslut, att gå ner i vikt för att sedan hålla vikten, men har olika sätt att uppnå målet.

Anna använder sig av ViktVäktarnas program som bas.
Lina genomgick en GBP den 10/2 -09.



Båda har sedan bloggens start 1/1 -08 gjort en viktresa nedåt. Under sommaren -09 blev Anna gravid och fick pausa sin nedåtresa. Under graviditeten gick hon upp 21 kg och efter förlossningen i mars -10 är vikten återigen på väg neråt. Linas vikt tickade stadigt nedåt efter operationen. 11/9 -10 nådde hon sin målvikt, och fokus ligger nu på att hålla vikten. Den 24/11 -10 genomgick Lina en bukplastik.



Vi bloggar om viktens mot - och medgångar, om livet i stort, motion, mat & recept, tankar & känslor.

bloglovin
Start: 1/1 2008
Anna:
BMI:

Start: 1/1 2008
Lina: -72,6 kg (-74,1 kg)
BMI: 23.6 (23.1)