2009-03-13 | 18:38:59

Dagens

Frukost: 1 dl havregrynsgröt, ½ dl mellanmjölk, 1 msk sylt
Mellanmål: Allévo bar
Lunch: ½ laxfilé, 6 potatiskroketter (torrt men gott!)
Mellanmål: 1 dl fruktdryck
Middag: 1 liten bit köttfärspaj, 1 liten bit paj med kassler & champinjoner, ½ dl blandad sallad
Fika: ½ rulltårtsbakelse (minidumping!)

Kommentar: Det blev som jag trodde. Att jag minidumpade på rulltårtan. Men jag tror inte att det var rulltårtan i sig utan för att det blev så nära inpå maten som vi åt. Så det blev bara en halv för obehagskänslorna började komma, och jag tänker inte utsätta mig för dumping om jag inte behöver.
Man är inte en särskilt trevlig kalas-gäst om man ligger på soffan och krampar... men visst, händer det så händer det och då är det ju inte så jäkla lätt.

För övrigt har jag varit hos tandläkaren. Igen.
Det var käken. Igen. Jag avskyr min käke! Men nu har tandläkaren slipat och putsat och joxat så att det ska bli bra. Och fortsätter problemen - ja, då blir det bettskena. Suck.

Nu ska jag läsa Klick! och sen blir det TV för hela slanten! (Om jag inte måste ge grannen en känga för nu är det brakfest på G. Hennes brakfester brukar inte vara fest som i fest, utan brakfest som i nu-ska-jag-störa-grannarna-och-skrika-hela-natten-och-vråla-klockan-fyra-på-morgonen-fest.)

4 Kommentarer
Ellinor:

Bettskena är det bästa som har hänt mig!

Det är ingen skam jag har haft det sen jag var 16 och det är underbart att slippa värk i käken, nacken, och huvudet.

Jag märker så väl när jag inte har den.

Plus att det går att få i massa koola färger.

Den första var rosa, med gomplatta, satt i övrekäken, den andra genomskinlig i nedre käken och den jag har nu. Den är grön med glitter i och har gomplatta samt något för att hålla tungan på plats superskön.

Så de är inte bara superbra utan koola med.

Verkligen att rekomendera!

Lina:

Ellinor: Ja, det är inte det att en bettskena är "skämmigt" och pinsamt utan jag tycker att det är trist att det ska behövas en. :/

Helst vill jag slippa mina käkproblem och jag får nog aldrig bukt med dem utan ett bettskena. :(

2009-03-14 | 10:48:49
URL: http://linasliv.blogg.se/
Malin:

Jag säger som Ellinor, bettskena är det bästa som hänt mig. Är iofs inte ens fyllda 18 ännu, men det är väldigt skönt att slippa spänningarna i käken (hela huvudet) ett par timmar efter att man vaknat, i värsta fall resten av dagen. Jag har tur med åldern och slipper betala flera hundra/tusen (beror på vad man har för tandläkare) för min bettskena. Men pappa köpte en sådan som man har som tandskydd när man spelar ex. hockey, och det är precis samma sak, i princip ingen skillnad alls. Kostade 19 kr på Stadium.



Det bästa är att man slipper flisor som går och man slipper gå och slipa. Speciellt om man helst undviker tandläkaren.

2009-03-14 | 20:46:51
URL: http://mizze.blogg.se/
Lina:

Malin: Hmm... kanske skulle testa en skena från Stadium?! Min svägerska har en bettskena och den hade hjälpt henne massor så det låter ju onekligen bra. :)



Vi får se vad framtiden utvisar!

2009-03-15 | 18:40:10
URL: http://linasliv.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Vi tog ett gemensamt VIKTigt beslut, att gå ner i vikt för att sedan hålla vikten, men har olika sätt att uppnå målet.

Anna använder sig av ViktVäktarnas program som bas.
Lina genomgick en GBP den 10/2 -09.



Båda har sedan bloggens start 1/1 -08 gjort en viktresa nedåt. Under sommaren -09 blev Anna gravid och fick pausa sin nedåtresa. Under graviditeten gick hon upp 21 kg och efter förlossningen i mars -10 är vikten återigen på väg neråt. Linas vikt tickade stadigt nedåt efter operationen. 11/9 -10 nådde hon sin målvikt, och fokus ligger nu på att hålla vikten. Den 24/11 -10 genomgick Lina en bukplastik.



Vi bloggar om viktens mot - och medgångar, om livet i stort, motion, mat & recept, tankar & känslor.

bloglovin
Start: 1/1 2008
Anna:
BMI:

Start: 1/1 2008
Lina: -72,6 kg (-74,1 kg)
BMI: 23.6 (23.1)