2009-03-02 | 18:01:18

Dagens

Frukost: 1 dl yoghurt
Mellanmål: ½ banan - bananen var lika stor som en falukorv...
Lunch: 2 bitar blodpudding (ca 1dl), lite rårörda lingon
Mellanmål: 2 minimorötter, 2 salta kex
Middag: 1 dl köttfärssås, ½ dl pasta
Mellanmål: Det blir nog apelsiner eller riskaka med skinka/ost
(Mellanmål: Yoghurtshot)

Kommentar: Alltså, det går verkligen TRÖGT med maten just nu. Igår mådde jag ju illa och det släppte inte förrän runt 20-tiden igår kväll. Surt. Vad jag än stoppade i munnen så ville jag kräkas.
Imorse mådde jag inte heller bra och fick kämpa för att få i mig min lilla dl med yoghurt. Jag brukar äta mer men idag var det inte gott. Kan ju bero på att jag börjar tröttna rejält på yoghurt också... haha. Ska börja med lite gröt har jag tänkt, och se hur det fungerar. Längtar enormt efter bröd! En grov rostmacka med ost eller kalkon vore himmelskt... men jag tokdumpade på siktkaka så jag vågar inte äta bröd just nu.
Måste försöka äta mer ordentligt och mer proteiner framöver. Ska köpa kyckling och hitta på lite av varje, och kanske göra olika sorters köttfärsbiffar. Tänker mig något med fetaost och soltorkade tomater.
Jag hoppas att det bara är en tillfällig svacka jag hamnat i, för så här orkar jag inte ha det hela tiden...

Men nu ska jag dricka lite. Banne mig, jag ska fan få i mig mitt vatten idag!
0 Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Vi tog ett gemensamt VIKTigt beslut, att gå ner i vikt för att sedan hålla vikten, men har olika sätt att uppnå målet.

Anna använder sig av ViktVäktarnas program som bas.
Lina genomgick en GBP den 10/2 -09.



Båda har sedan bloggens start 1/1 -08 gjort en viktresa nedåt. Under sommaren -09 blev Anna gravid och fick pausa sin nedåtresa. Under graviditeten gick hon upp 21 kg och efter förlossningen i mars -10 är vikten återigen på väg neråt. Linas vikt tickade stadigt nedåt efter operationen. 11/9 -10 nådde hon sin målvikt, och fokus ligger nu på att hålla vikten. Den 24/11 -10 genomgick Lina en bukplastik.



Vi bloggar om viktens mot - och medgångar, om livet i stort, motion, mat & recept, tankar & känslor.

bloglovin
Start: 1/1 2008
Anna:
BMI:

Start: 1/1 2008
Lina: -72,6 kg (-74,1 kg)
BMI: 23.6 (23.1)