2009-03-05 | 13:35:06

Det går åt skogen



Skogslatte


Jag älskar att gå i skogen, jag vet inte om det har någonting med mitt ursprung som Dalkulla att göra (när jag började universitetet var den en kurskamrat som frågade mig hur vi stod ut med att ha skog överallt), det har nog definitivt med barndomen att göra i allafall, vi gjorde ofta utflykter till skogen, plockade svamp, grillade korv, åkte skidor 8jag fick åka hundpulka bakom vår hund Axa) osv. När jag gick i gymnasiet brukade jag och min kompis Andreas gå ut i skogen på tisdagarna då vi hade håltimme från första lektionen till efter lunch en termin, "friluftstisdag" kallade vi det och tog med matsäck och stack iväg, oftat gick vi längs med dalälven, där var det mycket lövskopg omkring, ibland gick vi till en stor granskog och man hittade alltid någon ny väg att gå i den skogen. vi gick och pratade och andades frisk luft. under vårt första år tillsammans spenderade jag och min man (som då "bara" var pojkvän) många timmar i skogen skördandes blåbär. jag blev girig och ville ha skogens alla blåbär, min man blev hungrig och åt hälften av alla blåbär vi plockade och vi hade det så bra. Sen kokade vi blåbärsylt och gjorde min mamma och hans farmor stolta :D Vi går i skogen nu också ibland, vi har hittat några fina ställen. Ta med en termos med kaffe, några smörgåsar och sticka iväg ut, det är grejjen!!!!

Om ni liksom jag älskar att gå i skogen så kan ni gå in på ett klick för skogen och genom att klicka på en banner gratis rädda en liten bit skog från skövling. Det tycker jag är ett jättebra sätt, alla kan vara med och hjälpa till lite även om man inte har en massa pengar att skänka bort.  jag tycker att det är viktigt att våra skogar bevaras så at vi och alla som kommer efter oss får fortsätta att njuta av härlig natur!
2 Kommentarer
Anonym:

Väldigt intressanta tankar!

2009-03-05 | 15:11:25
URL: http://KarinOlofsson.se
Anonym:

man passar bättre i vitt på sommaren när man är lite solbränd:)

2009-03-05 | 15:19:41
URL: http://KarinOlofsson.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Vi tog ett gemensamt VIKTigt beslut, att gå ner i vikt för att sedan hålla vikten, men har olika sätt att uppnå målet.

Anna använder sig av ViktVäktarnas program som bas.
Lina genomgick en GBP den 10/2 -09.



Båda har sedan bloggens start 1/1 -08 gjort en viktresa nedåt. Under sommaren -09 blev Anna gravid och fick pausa sin nedåtresa. Under graviditeten gick hon upp 21 kg och efter förlossningen i mars -10 är vikten återigen på väg neråt. Linas vikt tickade stadigt nedåt efter operationen. 11/9 -10 nådde hon sin målvikt, och fokus ligger nu på att hålla vikten. Den 24/11 -10 genomgick Lina en bukplastik.



Vi bloggar om viktens mot - och medgångar, om livet i stort, motion, mat & recept, tankar & känslor.

bloglovin
Start: 1/1 2008
Anna:
BMI:

Start: 1/1 2008
Lina: -72,6 kg (-74,1 kg)
BMI: 23.6 (23.1)