2009-03-23 | 21:14:25

Fel vagn på tåget

Jag har haft en jobbig tid ett tag nu, ända sedan mammas födelsedagsfest skriker min kropp efter godis. i lördags hälsade vi på min svägerska på det gruppboende där hon bor och hade med oss godis, jag var fast besluten att jag skulle klara av att stå emot, men kunde inte, det åkte ner både popcorn, salta pinnar och lite smågodis (fastän jag bara blir illamående av smågodis, varför struntar man i det när man är sugen???). jag har cokså varit allmänt slarvig med bokförandet av vad jag ätit senaste tiden, och det märker jag leder till att jag släpper efter lite mer, inte så att jag vräker i mig mat, men det blir lätt lite extra här och där. Men idag tog jag tillbaka kontrollen och varenda grej har bokförts exemplariskt. men man kan väl säga att råkade hamna i fel vagn på viktväktartåget efter ett besök i restaurangvagnen och hade problem att hitta tillbaka till min plats...men nu sitter jag där i allafall och ser ut över all SNÖ som kommit tillbaka och drömmer om en lite lättare sommar än sist.

0 Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Vi tog ett gemensamt VIKTigt beslut, att gå ner i vikt för att sedan hålla vikten, men har olika sätt att uppnå målet.

Anna använder sig av ViktVäktarnas program som bas.
Lina genomgick en GBP den 10/2 -09.



Båda har sedan bloggens start 1/1 -08 gjort en viktresa nedåt. Under sommaren -09 blev Anna gravid och fick pausa sin nedåtresa. Under graviditeten gick hon upp 21 kg och efter förlossningen i mars -10 är vikten återigen på väg neråt. Linas vikt tickade stadigt nedåt efter operationen. 11/9 -10 nådde hon sin målvikt, och fokus ligger nu på att hålla vikten. Den 24/11 -10 genomgick Lina en bukplastik.



Vi bloggar om viktens mot - och medgångar, om livet i stort, motion, mat & recept, tankar & känslor.

bloglovin
Start: 1/1 2008
Anna:
BMI:

Start: 1/1 2008
Lina: -72,6 kg (-74,1 kg)
BMI: 23.6 (23.1)