2009-03-11 | 21:15:29

Imorgon är en annan dag

Imorgon ska jag gå på mitt första viktväktarmöte på flera veckor, det känns lite nervöst, speciellt eftersom jag under dessa veckor har ägnat mig åt en hel del helgfrosseri och stillasittande. jag märker att jag när jag inte går på möte varje vecka blir mer fuskbenägen. Egentligen känenr jag att jag inte har tid imorgon heller, sitter fortfarande med uppsatsen som helst ska bli klar imorgon, men jag behöver gå dit, jag behöver kliva upp på vågen och få facit, jag behöver påminnas om att jag betalar dyra pengar för att vara med. i helgen är det kalas igen (är en riktig kalas och fest-period den här tiden på året) och jag vill få lite extra styrka inför  mötet med tårtor och västerbottenostpajer och släktingar.

Jag lovar inte säkert, det finns risk att jag fegar ur men eventuellt kommer jag att outa min vikt offentligt i bloggen imorgon. Det känns lite löjligt att inte göra det efter att lina har skrivit sin och jag har börjat komma ner på en sådan nivå att det inte känns lika farligt och pinsamt längre. men jag är en sån som aldrig berättar vad jag väger för folk, så oavsett hur mycket elelr lite det är så är det ett stort steg för mig om jag går ut med det, i skrift dessutom, omöjligt att ta tillbaka, är det skrivet så kan vem som helst spara det och använda det emot mig :D

Nu måste jag spara på orden till uppsatsen, en anckdel med att skriva så mycket är att jag börjar få ont i handleder, fingarar och armar, vilket gör att det går långsammare att skriva vilket gör att jag måste skriva under längre tid. Attans!
1 Kommentarer
Anna:

nu getr jag upps krivandet för idag, onöjd och nöjd på samma gång. onöjd pga oron att det är så mycket kvar att skriva och läsa och så lite tid kvar att göra det på och nöjd över att jag om 10 sidor i allafall uppfyller antal-sidor-kravet.



orkade inte logga in och blogga ett inlägg så jag smygbloggar i kommentarerna istället. Hoppas jag kan sova nu bara, sedan några nätter drömmer jag uppsatsrelaterade mardrömmar...suck!

2009-03-12 | 00:10:31
URL: http://viktigtbeslut.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Vi tog ett gemensamt VIKTigt beslut, att gå ner i vikt för att sedan hålla vikten, men har olika sätt att uppnå målet.

Anna använder sig av ViktVäktarnas program som bas.
Lina genomgick en GBP den 10/2 -09.



Båda har sedan bloggens start 1/1 -08 gjort en viktresa nedåt. Under sommaren -09 blev Anna gravid och fick pausa sin nedåtresa. Under graviditeten gick hon upp 21 kg och efter förlossningen i mars -10 är vikten återigen på väg neråt. Linas vikt tickade stadigt nedåt efter operationen. 11/9 -10 nådde hon sin målvikt, och fokus ligger nu på att hålla vikten. Den 24/11 -10 genomgick Lina en bukplastik.



Vi bloggar om viktens mot - och medgångar, om livet i stort, motion, mat & recept, tankar & känslor.

bloglovin
Start: 1/1 2008
Anna:
BMI:

Start: 1/1 2008
Lina: -72,6 kg (-74,1 kg)
BMI: 23.6 (23.1)