2009-03-28 | 13:08:09

Jag tränar städning

Jobbade igår! märktes verkligen att det var ett tag sen, men alla muskler fick sig en genomkörare i allafall. jag jobbar ju med att städa, så jobbet går egentligen ut på att träna med städredskap i handen, man klättrar på stegar och stolar, hukar, flyttar möbler, sträcker sig, bär tungt, drar en städvagn framför sig (igår snöade det också, så det blev tungt att dra städvagnen utomhus mellan husen), man går även mycket. Det är ett perfekt jobb när man vill gå ner i vikt, varje sommar när jag jobbar som mest brukar jag gå ner i vikt, en sommar gick jag ner 10 kg (!), men se under mer stillasittande höst och vinter är det svårt att hålla viktminskningen nere.

Jag talade med min konsulent sist om hur jag ska göra med pointsen när jag börjar jobba och hon tyckte att jag skulle höja 2 eller 4 beroende på hur jobbigt jag själv känner at det är. jag tänker börja med att höja två, och det ska inte gå till mer godis eller efterätt utan till mer mat (nyttig) så att jag vet att kroppen får det hon behöver för att orka, kanske en extra avocadohalva eller ett ägg om dagen eller nåt, ett extra mellanmål blir det nog i allafall. Men igår åt jag som vanligt, tänkte testa att höja när jag börjar jobba mer "på riktigt".


Märkte flera saker igår:
1.Mina tightaste jeans är inte så thigta längre, kändes som att jag hade behövt ett bälte igår.
2. Min vigslering och min förlovningsring har börjat glida lite på fingrarna, så de börjar bli lite stora.
3. jag behöver verkligen träna min kondition, sprang efter första rasten tillbaka till städningen en bit av sträckan och var HELT SLUT när jag kom fram. har med andra ord lite att jobba på till vårruset!

1 Kommentarer
Emmas Form - vägen mot en mer vältränad kropp:

Mm städning är fasen tröttsamt! Var jobbar du? vilken sorts städ?

2009-03-29 | 16:56:29
URL: http://emmasform.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Vi tog ett gemensamt VIKTigt beslut, att gå ner i vikt för att sedan hålla vikten, men har olika sätt att uppnå målet.

Anna använder sig av ViktVäktarnas program som bas.
Lina genomgick en GBP den 10/2 -09.



Båda har sedan bloggens start 1/1 -08 gjort en viktresa nedåt. Under sommaren -09 blev Anna gravid och fick pausa sin nedåtresa. Under graviditeten gick hon upp 21 kg och efter förlossningen i mars -10 är vikten återigen på väg neråt. Linas vikt tickade stadigt nedåt efter operationen. 11/9 -10 nådde hon sin målvikt, och fokus ligger nu på att hålla vikten. Den 24/11 -10 genomgick Lina en bukplastik.



Vi bloggar om viktens mot - och medgångar, om livet i stort, motion, mat & recept, tankar & känslor.

bloglovin
Start: 1/1 2008
Anna:
BMI:

Start: 1/1 2008
Lina: -72,6 kg (-74,1 kg)
BMI: 23.6 (23.1)