2009-03-03 | 11:09:31

Plugghästen-Anna

jag vet att jag tjatar tokmycket om min uppsats just nu, kanske inget man vill läsa om när man går in på en viktblogg, men det är uppsatsen som fyller Annas dagar och ger mening och innehåll just nu. jag sover, äter och andas uppsats. i allt jag gör så tänker jag på Dervisn sense-makening -teori, EU-databser, att jag verkligen passar in i kulthaus informationsökningsprocess osv. Allt detta har med vikten att göra, eftersom vikttankarna får stå tillbaka för det här just nu. min mission är att gå igenom uppsatskrivandet utan att bli tjockare, och realistiskt fattar jag att det inte kommer att hända mycket nedåt på vågen heller, men det får vara så. jag gör mitt bästa för att skriva upp det jag äter och räkna min apoints, äta bra och få i mig det jag behöver, men i övrigt så har jag tankarna på annat håll och dricker massor av kaffe och är mycket still.

Talade just i telefon med min fd kurskamrat och goda vän Ingela, som var duktig och blev färdig med sin uppsats när hon skulle (och bra blev den med, ett ämne som var jättekul att läsa om) och jag känner hur jag skulle vilja långa Ingela från hennes jobb och man och krympa henne och ha henne sittandes på axeln med sin härliga peppning och sina glasklara synpunkter under resterande uppsatskrivartid.

jag ätr så nära nu, men ändå så långt borta, hur mycket jag än läser och skriver så är det alltid så mycket kvar... För att motivera mig tar jag även hjälp av erfarenheter från gymmet, jag tänker på när man laggt på så mycket vikt att man tror at det ska vara omöjligt att orka lyfta, man nästan gråter när man lyfter och T står bredvid och säger att man kan och man bara gör det och kan.

0 Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Vi tog ett gemensamt VIKTigt beslut, att gå ner i vikt för att sedan hålla vikten, men har olika sätt att uppnå målet.

Anna använder sig av ViktVäktarnas program som bas.
Lina genomgick en GBP den 10/2 -09.



Båda har sedan bloggens start 1/1 -08 gjort en viktresa nedåt. Under sommaren -09 blev Anna gravid och fick pausa sin nedåtresa. Under graviditeten gick hon upp 21 kg och efter förlossningen i mars -10 är vikten återigen på väg neråt. Linas vikt tickade stadigt nedåt efter operationen. 11/9 -10 nådde hon sin målvikt, och fokus ligger nu på att hålla vikten. Den 24/11 -10 genomgick Lina en bukplastik.



Vi bloggar om viktens mot - och medgångar, om livet i stort, motion, mat & recept, tankar & känslor.

bloglovin
Start: 1/1 2008
Anna:
BMI:

Start: 1/1 2008
Lina: -72,6 kg (-74,1 kg)
BMI: 23.6 (23.1)