2009-03-12 | 10:21:35

sova över

och så försov jag mig idag, eller "sov över" som vi säger hemma i Dalarna men som ingen i närke verkar förstå när man säger det...

och det ÄR en jäkla skillnad på att gå upp kl 6 som jag brukar och också hade tänkt att göra  idag och 9.30...speciellt om man har mycket att göra, kommer att ha fullt upp hela helgen from fredag och har sitt livs deadline på tisdag..men jag fick ett straff i form av en mardröm om att våra fåglar förökat sig utan att jag märkt det. och så vaknade jag en gång i timmen i natt och tänkte facktermer, meningar och viktiga namn från uppsatsen. jag var såååå trött imorse när kaffetjänst...förlåt maken kom med kaffet, jag kunde knappt titta på honom utan att ögonen gick i kors...men jag har inte tid att sova bort 3,5 timme extra, det blir tid jag måste ta igen någonstans.

men jag ska ändå gå till viktväktarna idag, det får bära eller brista, för det är också viktigt! jag kan inte stressa ihjäl mig för en sak och sen glömma allt annat, men jag är på god väg, jag ställer in allt, umgås knappt med min man på en månad (och det är min favoritsyssla i hela vida världen, att umgås med maken, han är världens roligaste och snällaste och finaste människa) och bara skriver och skriver och stressar och stressar. jag har fått tillbaka en del stressymptom som jag inte kännt sen min pappa dog, det säger väl allt om min stressnivå???

Sen min pappa dog vid 55 års ålder har jag ändå tänkt mycket på hur viktigt det är att ta hand om sig, lyssna på kropp och själ, vila när man behöver vila, livet är för kort för att bara stressa och slita. pappa unnade väldigt sällan sig någonting, han jobbade och jobbade och skulle göra allt sen när firman var såld och han var pensionär. men han dog istället, kvar blev pappas dröm, ett halvfärdigt hus i Thailand (som hans Thailändska fru bor i nu, det är färdigbyggt också, och jättefint, har sett det på bild) allt han tänkte på innan han dog var det där huset och hur fint det skulle bli och hur mycket han skulle njuta av att sitta där och dricka en kall öl och läsa en god bok.  men han dog innan huset var sålt och samma dag som försäljningen av företaget där han jobbade och var delägare skulle gå igenom. han sådde men fick aldrig skörda, bara längta.

man måste försöka lära sig av sånt. jag sov lite för länge, det är inte hela världen, idag ska jag göra en sak för mig själv, det är jag värd, i helgen fyller min mamma 60 och mamma är en av de viktigaste personerna i mitt liv, den som alltid vet på råd, den som alltid finns där och stöttar och jag har inte träffat henne sen ...minns inte ens när...innan jul? det tänker jag unna moig och jag tänker bli färdig med uppsatsen i tid också, men jag tänker inte stressa ihjäl mig på uppsatsen, så det så!
0 Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Vi tog ett gemensamt VIKTigt beslut, att gå ner i vikt för att sedan hålla vikten, men har olika sätt att uppnå målet.

Anna använder sig av ViktVäktarnas program som bas.
Lina genomgick en GBP den 10/2 -09.



Båda har sedan bloggens start 1/1 -08 gjort en viktresa nedåt. Under sommaren -09 blev Anna gravid och fick pausa sin nedåtresa. Under graviditeten gick hon upp 21 kg och efter förlossningen i mars -10 är vikten återigen på väg neråt. Linas vikt tickade stadigt nedåt efter operationen. 11/9 -10 nådde hon sin målvikt, och fokus ligger nu på att hålla vikten. Den 24/11 -10 genomgick Lina en bukplastik.



Vi bloggar om viktens mot - och medgångar, om livet i stort, motion, mat & recept, tankar & känslor.

bloglovin
Start: 1/1 2008
Anna:
BMI:

Start: 1/1 2008
Lina: -72,6 kg (-74,1 kg)
BMI: 23.6 (23.1)