2009-03-25 | 18:45:45

Njöt ni av vårsolen idag?

Det gjorde jag i form av en promenad med mamma.
Men det var riktigt kallt i luften, våren verkar ha fått sig en törn av den äckliga snön som kom ner för några dagar sen.



Idag testade jag en ny rätt från Findus.
Fisk med dillpesto. Nja säger jag. Smaklös och väldigt lite fisk. Jag hade öst på mer dillpesto, mer salt och framförallt mer peppar. Dessutom tror jag att den är godare med lax.
Den är helt klar ätbar, men då måste man krydda upp den. Och gärna servera någon form av kall sås till, typ crème fraîche. Den behöver en skjuts i rätt riktning!
Just den här typen av rätter är jättebra tycker jag eftersom jag äter lite och det går att frysa om maten. Jag köper inte färsk fisk och gör en pytt. Den enda fisk jag köper färsk/fryst är laxfiléer.
Många föraktar nog färdigmat men för mig är det väldigt praktiskt. Det hade varit en annan sak om jag var sambo eller hade familj, då skulle den här typen av rätter bli dyrt i längden.

Nu ska jag slänga ihop en Dagens!
1 Kommentarer
Emma:

När jag bodde ensam var jag stor konsument av pyttipanna :P Inte för att jag tyckte det var sådär skitgott egentligen. Men det räckte ju länge :P

2009-03-25 | 20:16:20
URL: http://emmasform.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Vi tog ett gemensamt VIKTigt beslut, att gå ner i vikt för att sedan hålla vikten, men har olika sätt att uppnå målet.

Anna använder sig av ViktVäktarnas program som bas.
Lina genomgick en GBP den 10/2 -09.



Båda har sedan bloggens start 1/1 -08 gjort en viktresa nedåt. Under sommaren -09 blev Anna gravid och fick pausa sin nedåtresa. Under graviditeten gick hon upp 21 kg och efter förlossningen i mars -10 är vikten återigen på väg neråt. Linas vikt tickade stadigt nedåt efter operationen. 11/9 -10 nådde hon sin målvikt, och fokus ligger nu på att hålla vikten. Den 24/11 -10 genomgick Lina en bukplastik.



Vi bloggar om viktens mot - och medgångar, om livet i stort, motion, mat & recept, tankar & känslor.

bloglovin
Start: 1/1 2008
Anna:
BMI:

Start: 1/1 2008
Lina: -72,6 kg (-74,1 kg)
BMI: 23.6 (23.1)