2009-03-10 | 23:01:30

Viktbloggsträffar

var inne på en av mina favoritbloggar och tjejen som skriver den hade en idé om att viktbloggsträffar borde anordnas. Jag tycker att det är en jätterolig idé. Synd att man inte är sån festfixare för det finns ju massor man kan göra med det konceptet, ha en träff med föreläsare, anornda debatter mellan olika matfilosofier exempelvis GI, LCHF, viktväktarna etc. ha info om operation, bjuda på olika sorters viktmat....jag la faktiskt som förslag hos Joanna på livsvinst att det skulle kunna  anordnas i livsvinst regi, hon måste ju vara den mest kända viktbloggaren i riket. Förstår att hon inte skulle hinna fixa något nu, hon har ju bröllopet att ordna med (såna planer tar tid vill jag lova), men någon gång kanske. Folk skulle ju kunna fynda bland varandras urvuxna  (elelr urkrympta) kläder också. i helgen ska jag förhoppningsvis få till en miniviktbloggträf med Lina i allafall! :D Som viktväktare har jag ju dessutom vikträff med föreläsning varje vecka, men det skulel vara kul att träffa folk från olika viktinriktningar, tror att man skulle kunna få ett rejält utbyte av det1

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Kan att bero på bröllopsplaner passa på att uppmärksamma att vår bloggkompis Jenny ska gifta sig på lördag!!! Grattis till henne och hennes tillkommande!!!!!!

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
3 Kommentarer
Garderobsgrubbel&Byråbekymmer:

det låter som en bra idé med viktbloggsbloggträffar =)



hoppas du får en finfin onsdag! kram!

2009-03-11 | 00:18:03
URL: http://pyttis.blogg.se/
Joanna:

Det är verkligen en toppenidé! Framför allt det där med att byta kläder, föreläsningar och god mat. Ska fundera vidare på konceptet. Kanske kan bli något efter sommaren :-)



Kram

Joanna

2009-03-11 | 09:36:07
URL: http://www.livsvinst.se
Ner40kg:

Vad glad jag blir! ÅH, tack för att jag är en av dina favoritbloggar, och vad roligt att du gillade idén! Ju mer jag tänkte på den, desto roligare blev den och desto mer gillade jag den! Det var som en skrev till mig - vi pratar ju BARA om det som man inte pratar med någon annan om, typ! Vikten är ju så känsligt och ett evigt hemlighetsmakeri (jag är ju anonym, liksom!) men det är det vi delar med varandra! Lite hobbypsykologi! :D KRAM

2009-03-11 | 22:02:52
URL: http://ner40kg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Vi tog ett gemensamt VIKTigt beslut, att gå ner i vikt för att sedan hålla vikten, men har olika sätt att uppnå målet.

Anna använder sig av ViktVäktarnas program som bas.
Lina genomgick en GBP den 10/2 -09.



Båda har sedan bloggens start 1/1 -08 gjort en viktresa nedåt. Under sommaren -09 blev Anna gravid och fick pausa sin nedåtresa. Under graviditeten gick hon upp 21 kg och efter förlossningen i mars -10 är vikten återigen på väg neråt. Linas vikt tickade stadigt nedåt efter operationen. 11/9 -10 nådde hon sin målvikt, och fokus ligger nu på att hålla vikten. Den 24/11 -10 genomgick Lina en bukplastik.



Vi bloggar om viktens mot - och medgångar, om livet i stort, motion, mat & recept, tankar & känslor.

bloglovin
Start: 1/1 2008
Anna:
BMI:

Start: 1/1 2008
Lina: -72,6 kg (-74,1 kg)
BMI: 23.6 (23.1)