2009-05-02 | 23:22:23

Irriterad

Idag jobade jag 12-21 och under eftermiddagen var det en person som var otrevlig mot mig och jag var arg i över en timme efteråt. finns det något jag avskyr så är det när någon är oprovocerat otrevlig. hade jag inte blivit så ställd så hade jag nog svarat för mig, men jag blev så förvånad så jag kom mig inte för. Det jobbiga i sen sån situation är också att jag har ett serviceyrke och däför ska och vill vara trevlig och glad mot andra människor jag träffar. Det är jobbigt att vara glad när man egentligen är arg, det går men det frestar på. jag vet att jag inte ska ta åt mig och inte bry mig osv, och ofta kan jag bara skaka det av mig, men just när jag blir måltavla för någon annans irritation blirt jag arg, dör jag vill inte ta det. jag vill inte bära med mig någon annas ilska över något annat som de blivit arga på den dagen. man behöver itne vara onaturligt trevlig mot mig, jag nöjer mig med vanlig artighet och försöker alltid vara trevlig och artig mot andra. En bra grej jag gjorde när jag gick runt där och var arg var att jag bestämde mig när jag skulle sluta vara arg, jag bestämde mig när nyheterna började på radion att jag skulle sluta att vara arg när nyheterna tog slut, och när de tog slut så kändne jag mig faktiskt gladare :D
1 Kommentarer
Jenny:

Jag brukar tänka att problemet ligger hos den otrevliga personen och inte hos mig. Med det brukar det bli lite lättare att härbärgera ilskan.

2009-05-04 | 14:28:59
URL: http://www.krakelsprakel.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Vi tog ett gemensamt VIKTigt beslut, att gå ner i vikt för att sedan hålla vikten, men har olika sätt att uppnå målet.

Anna använder sig av ViktVäktarnas program som bas.
Lina genomgick en GBP den 10/2 -09.



Båda har sedan bloggens start 1/1 -08 gjort en viktresa nedåt. Under sommaren -09 blev Anna gravid och fick pausa sin nedåtresa. Under graviditeten gick hon upp 21 kg och efter förlossningen i mars -10 är vikten återigen på väg neråt. Linas vikt tickade stadigt nedåt efter operationen. 11/9 -10 nådde hon sin målvikt, och fokus ligger nu på att hålla vikten. Den 24/11 -10 genomgick Lina en bukplastik.



Vi bloggar om viktens mot - och medgångar, om livet i stort, motion, mat & recept, tankar & känslor.

bloglovin
Start: 1/1 2008
Anna:
BMI:

Start: 1/1 2008
Lina: -72,6 kg (-74,1 kg)
BMI: 23.6 (23.1)