2009-11-06 | 14:06:05

jag börjar på fredag

Igår var jag och hälsade på en kompis och vi fikade och pratade och hade vansinnigt trevligt. I förrgår var jag på fest hos en jobbarkompis och träffade henne och några fler jobbarkompisar + en kompis till hon som hade festen (som jag senare kom på var min granne, världen är liten) och vi pratade och jag åt en hel del chips och testade marabous nya chokladsmak osv.  jag har med andra ord haft en trevlig och bra vecka.

Idag är det fredag och man börkjar ju direkt längta efter extravaganser, det är ju i allafall fredag...jag vet att jag ätit något onyttigt typ nästan varje dag denna veckan, jag kan inte ens minnas vad under måndag och tisdag, men något var det. Förra veckan var min mamma här och hälsade på och det var superkul, jag saknar henne alltid eftersom vi inte ses så mycket och då blev det ju en hel del extragott och uteätningar.

...alltså, detta med matutsvävningarna måste få ett slut. Vägde mig imorse och har sammanlaggt gått upp 7,1 kg sedan inskrivningen på MVC. jag vet ju att jag kommer at gå upp mer pga graviditeten, och nu vill jag verkligen skärpa till mig så att jag inte går upp onödigt mycket mer, kom igen, mitt barn väger mellan 400 och 500 gram, moderkaka och vatten och extra stora tuttar väger väl också en del, men 7 kg känns ändå väldigt mycket. Nu rör jag dessutom inte på moig lika mycket längre, har inte fått några timmar på jobbet denna månad så jag går inte 8 timmar om dagen längre, detta gör ju också att jag måste tänka ett varv extra. Plus att jag ju vill att nmitt barn ska få nyttigheter att växa av, inte bara socker.

Idag tar jag tag i det här och börjar dels föra matdagbok och dels får fredagsextravagansen och alla andra extravaganser den här helgen bestå av nyttigheter. jag har nästan halva graviditeten kvar och den halvan vill jag att den ska gå i nyttighetens tecekn så att det blir lättare att gå ner vikten sen när det är dags för det.
2 Kommentarer
Ninnie:

sv; Bra gjort av dig först och främst! Att gå ner i vikt för hälsans skull är absolut en helt annan sak. Kämpa på och lycka till i framtiden med din familj! :)



Kram!

2009-11-06 | 14:45:13
URL: http://ninniesodergren.blogg.se/
Emma:

Kan tänka mig att det är svårt ändå, i vanliga fall dalar ju karaktären ibland också! Trots att man är gravid kan jag tänka mig att det kan vara svårt att motivera sig att äta nyttigt. Man är ju bekväm!



Hur har det gått att jobba med magen förresten? Har själv funderat på det där när jag i framtiden blir gravid hur länge man kommer orka jobba med städning och vad man orkar göra på jobbet eg. Vi har ju ganska tungt arbete där man skrubbar duschar från golv till tak liksom

2009-11-07 | 12:46:57
URL: http://emmasform.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Vi tog ett gemensamt VIKTigt beslut, att gå ner i vikt för att sedan hålla vikten, men har olika sätt att uppnå målet.

Anna använder sig av ViktVäktarnas program som bas.
Lina genomgick en GBP den 10/2 -09.



Båda har sedan bloggens start 1/1 -08 gjort en viktresa nedåt. Under sommaren -09 blev Anna gravid och fick pausa sin nedåtresa. Under graviditeten gick hon upp 21 kg och efter förlossningen i mars -10 är vikten återigen på väg neråt. Linas vikt tickade stadigt nedåt efter operationen. 11/9 -10 nådde hon sin målvikt, och fokus ligger nu på att hålla vikten. Den 24/11 -10 genomgick Lina en bukplastik.



Vi bloggar om viktens mot - och medgångar, om livet i stort, motion, mat & recept, tankar & känslor.

bloglovin
Start: 1/1 2008
Anna:
BMI:

Start: 1/1 2008
Lina: -72,6 kg (-74,1 kg)
BMI: 23.6 (23.1)