2009-11-13 | 15:26:48

Misslyckade kartongmuffins

Var på jobbet...eller fd jobbet eller vad jag ska kalla det tidigare idag och fikade. Hade lovat att bjuda på fika och försökte mig på att baka muffins två gånger igår. Muffins är inte svårt. Speciellt inte de som kommer i kartong och man endast ska tillsätta vatten till. Tycker jag. Trodde jag. Gällande första omgången tog jag 1,5 LITER vatten istället för 1,5 dl...tyckte själv att det kändes mycket när jag hade i det och kollade instruktionen för femte gången (ja jag hade dubbelkollat och trippelkollat och kollat en sista gång innan jag började) och insåg att jag läst fel.... gör om gör rätt, jag gjorde jättebra muffins. Kollade till dem efter 15 minuter i ugnen och de var jättefina. Beslutade att låta dem stå inne liiiite till, eftersom det på paketet stod 15- 20 minuter och jag inte ville att de skulle bli för degiga i mitten. Brända muffins. Slutade emd att jag köpte med mig två paket ballerinakakor istället, och unbderhöll med muffinshistorien (fast jag utelämnade lite snyggt att det var kartongmuffins jag misslyckats med...TVÅ gånger).
1 Kommentarer
Lina:

Haha, du är för rolig!

Men jag har gjort fel jag med många gånger. Med t.ex. pulvervåfflor... och såna där pulversoppor. Hehe.

2009-11-13 | 17:57:33
URL: http://linasliv.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Vi tog ett gemensamt VIKTigt beslut, att gå ner i vikt för att sedan hålla vikten, men har olika sätt att uppnå målet.

Anna använder sig av ViktVäktarnas program som bas.
Lina genomgick en GBP den 10/2 -09.



Båda har sedan bloggens start 1/1 -08 gjort en viktresa nedåt. Under sommaren -09 blev Anna gravid och fick pausa sin nedåtresa. Under graviditeten gick hon upp 21 kg och efter förlossningen i mars -10 är vikten återigen på väg neråt. Linas vikt tickade stadigt nedåt efter operationen. 11/9 -10 nådde hon sin målvikt, och fokus ligger nu på att hålla vikten. Den 24/11 -10 genomgick Lina en bukplastik.



Vi bloggar om viktens mot - och medgångar, om livet i stort, motion, mat & recept, tankar & känslor.

bloglovin
Start: 1/1 2008
Anna:
BMI:

Start: 1/1 2008
Lina: -72,6 kg (-74,1 kg)
BMI: 23.6 (23.1)