2009-11-05 | 13:13:38

Tjockare och tjockare

Tiden går fort men ändå sakta, har redan gått in i vecka 22 och verkar ha en bebis som är lite som jag, jättelivlig ena dagen och lite mer avslappnad nästa, om man ska tro mönstret i hur mycket sparkar jag känner. Just sparkarna är just nu bland det roligaste, ibland kommer de så oväntat att man nästan hoppar till :D jag har alltid trott att det skulle kännas obehagligt att ha en annan människa levandes i en, men det är underbart. En natt vaknade jag och kände hur bebisen låg och sparkade i sin ensamhet och insåg verkligen att det är en egen liten person där inne, som gör egna saker oberoende av vad jag gör: sparkar lite, boxar lite, sover, suger på tummen, vänder sig och bökar runt...nu har mer än halva tiden gått och jag längtar till i mars då h*n ska komma ut, blev flyttad lite på ultraljudet, så beräknat datum blev 15 mars, vilket råkar vara både min mammas och min mosters födelsedag (det är inte tvillingar), ska bli intressant att se om jag lyckas bevara familjetraditionen : D

har hitills gått upp 6,5 kg sen inskrivningen och känner att det känns mycket, har svårt att sluta fika och äta godis, måste skärpa mig....hjälp...

min mamam var på besök förra veckan och konstaterade att min mage kommer att bli enorm med tanke på hur stor den redan är, men klart ungen ska ha det stort och bra och lite plats att röra sig på :D
1 Kommentarer
Bantarbritta:

Och så läste jag på lite och såg att vi är lika långt gångna! Jag är beräknad till den 14:e Mars enligt ultraljudet. KUL! :)

2009-11-10 | 20:21:24
URL: http://bantarbritta.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Vi tog ett gemensamt VIKTigt beslut, att gå ner i vikt för att sedan hålla vikten, men har olika sätt att uppnå målet.

Anna använder sig av ViktVäktarnas program som bas.
Lina genomgick en GBP den 10/2 -09.



Båda har sedan bloggens start 1/1 -08 gjort en viktresa nedåt. Under sommaren -09 blev Anna gravid och fick pausa sin nedåtresa. Under graviditeten gick hon upp 21 kg och efter förlossningen i mars -10 är vikten återigen på väg neråt. Linas vikt tickade stadigt nedåt efter operationen. 11/9 -10 nådde hon sin målvikt, och fokus ligger nu på att hålla vikten. Den 24/11 -10 genomgick Lina en bukplastik.



Vi bloggar om viktens mot - och medgångar, om livet i stort, motion, mat & recept, tankar & känslor.

bloglovin
Start: 1/1 2008
Anna:
BMI:

Start: 1/1 2008
Lina: -72,6 kg (-74,1 kg)
BMI: 23.6 (23.1)