2009-09-10 | 13:23:02

Jag kvalar inte in längre!

Vet ni!
En sak slog mig idag. Mitt BMI ligger nu på 32,8 vilket innebär att jag inte kvalar in för en gastric bypass-operation längre. Det känns lite kul att jag lyckats ta ner mig så många enheter (17,6 enheter för att vara petig). Gränsen för att få remiss ligger på 35 alt. 40 i BMI (beroende på vilket sjukhus/landsting vi pratar om).
(BMI suger egentligen, eftersom alla är så olika byggda och har så olika förutsättningar. T.ex. är väl Brad Pitt fet, åtminstone överviktig, enligt BMI - men se på karln, hur tjock är han? Men någon riktlinje lär man ju ha ändå.)

19,3 kilo kvar till mål!!!
2 Kommentarer
Maria:

Hej Anna & Lina!

Det här är första gången jag är innepå er blogg, mycket intressant läsning!! Jag har funderingar på att göra en gastric bypass och har en fråga till dig Lina. Kan du dricka någon alkohol efter din operation? Jag har läst mycket om operationen men inte hittat något om just det.



Kramar från Maria

2009-09-20 | 13:53:32
Cinn:

Hej Lina!

Vilken fantastisk resa du gjort! Det har varit jätteintressant att läsa, inspirerande och har fått med mig en heldel. Jag står i början av en operationsresa, ska till en infoträff på torsdag denna veckan!

Än en gång: Grattis till en fin viktnedgång, du har jobbat på så bra!

Förresten måste jag skriva att en operation är inte alls en genväg, utan ett verktyg. Problemen finns ju som kvar där och måste lösas men man får lite hjälp på traven.

2009-09-21 | 19:56:29
URL: http://cinnamonen.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Vi tog ett gemensamt VIKTigt beslut, att gå ner i vikt för att sedan hålla vikten, men har olika sätt att uppnå målet.

Anna använder sig av ViktVäktarnas program som bas.
Lina genomgick en GBP den 10/2 -09.



Båda har sedan bloggens start 1/1 -08 gjort en viktresa nedåt. Under sommaren -09 blev Anna gravid och fick pausa sin nedåtresa. Under graviditeten gick hon upp 21 kg och efter förlossningen i mars -10 är vikten återigen på väg neråt. Linas vikt tickade stadigt nedåt efter operationen. 11/9 -10 nådde hon sin målvikt, och fokus ligger nu på att hålla vikten. Den 24/11 -10 genomgick Lina en bukplastik.



Vi bloggar om viktens mot - och medgångar, om livet i stort, motion, mat & recept, tankar & känslor.

bloglovin
Start: 1/1 2008
Anna:
BMI:

Start: 1/1 2008
Lina: -72,6 kg (-74,1 kg)
BMI: 23.6 (23.1)