2010-04-06 | 10:49:46

En vit månad

Har haft en trevilg första påsk med lilla älsklingen, stora älsklingen och stora älsklingens bror. Påskmat och godis och allt det där. Men nu känner jag att jag vill ha en godispaus, mitt sötsug blir bara större och större, så jag måste dämpa det lite och då gör jag som jag gjort förut. För att göra det lätt för mig får jag äta fikabröd och sånt om jag råkar bli bjuden på fika hemma hos någon eller är på kalas, men godis (typ smågodis, choklad och liknande) är bortplockat en hel månad ur mitt matintag, alltså fram till den 6 maj. En vit månad brukar man väl kalla det när man avstår från alkohol under en månads tid. Det här får bli min motsvarighet i godisform. Alkohol avstår jag redan, vill inte riskera att spetsa bröstmjölken.

Annars så mår jag väldigt illa idag, hade tänkt ge mig ut på en promenad efter nästa amning, men vi får se hur det blir med det. I och för sig kan det vara skönt med lite frisk luft...som sagt, får se hur det blir.

har bestämt mig för att börja skriva upp vad jag äter igen, misstänker att jag äter för lite vissa dagar, åtminstonde alldeles för ensidigt.

Lilltjejen har fått finnar! Som tur var hade bvc-tanten redan berättat att det kunde hända, beror tydligen på mina hormoner, så det blev ingen panik när hon blev rödprickig i ansiktet.
2 Kommentarer
Lina:

Jag skulle också behöva en vit månad... Det blev sockerchock under påsken! :/

Fikabröd äter jag så sällan av ändå, så mitt "godkända" får nog bli mörk choklad. :)

2010-04-06 | 11:31:47
URL: http://linasliv.blogg.se/
The Rese:

Kolla här.. (blöjeksemen ser hemska ut!!) http://www.growingpeople.se/templates/Page.aspx?id=3267

2010-04-06 | 18:58:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Vi tog ett gemensamt VIKTigt beslut, att gå ner i vikt för att sedan hålla vikten, men har olika sätt att uppnå målet.

Anna använder sig av ViktVäktarnas program som bas.
Lina genomgick en GBP den 10/2 -09.



Båda har sedan bloggens start 1/1 -08 gjort en viktresa nedåt. Under sommaren -09 blev Anna gravid och fick pausa sin nedåtresa. Under graviditeten gick hon upp 21 kg och efter förlossningen i mars -10 är vikten återigen på väg neråt. Linas vikt tickade stadigt nedåt efter operationen. 11/9 -10 nådde hon sin målvikt, och fokus ligger nu på att hålla vikten. Den 24/11 -10 genomgick Lina en bukplastik.



Vi bloggar om viktens mot - och medgångar, om livet i stort, motion, mat & recept, tankar & känslor.

bloglovin
Start: 1/1 2008
Anna:
BMI:

Start: 1/1 2008
Lina: -72,6 kg (-74,1 kg)
BMI: 23.6 (23.1)