2010-04-20 | 09:18:08

Uppdatering från Lina

Nu var det ett tag sedan jag skrev!
Och det har ju hänt lite sen sist jag skrev. Det som händer just nu är att jag spräckt -60 kg! I skrivande stund har jag gått ner 61.6 kg för att vara exakt vilket är helt sjukt, galet och omvälvande... Vågen står alltså på 75.5 kg. Jag är mer än nöjd med min prestation och även om jag inte är "klar" med min viktminskning så känns det fantastiskt!


Efter mitt återbesök fick jag ju äta Folacin mot folsyrabrist, men nu behöver jag inte äta mer medicin eftersom det inte finns någon brist längre.
Däremot är jag mitt uppe i min järndroppsbehandling. Jag ska få sammanlagt fem behandlingar och två är avklarade. Det ser ut som jag får coca cola i droppform, men tro mig - det är det inte! ;)


För övrigt har jag fått både remissbekräftelse och tid till plastikkirurgen i Falun för bedömning av överskottshuden. Det gäller alltså en undersökning för att se om jag kvalar in för bukplastik eller inte. Men, med tanke på hur mycket hud jag har och häng... så jo, jag tror nog att jag blir godkänd. Jag hoppas det i alla fall!
Jag ska även diskutera möjligheterna för ett bröstlyft, jag har inga pengar/möjligheter för att göra inlägg - men det vore skönt att kanske kunna hissa upp det lilla som är kvar ett antal våningar... haha!

Till er som har frågor & funderingar, lämna en kommentar eller maila mig: [email protected]

7 Kommentarer
Therese R från gymnasiet:

Känner knappt igen dig... :) Du är så duktig så!!

2010-04-20 | 19:44:02
Anna:

Shit, vilken smalis du är!! Lycka till med bedömningen för plastikoperation.

2010-04-20 | 21:17:37
Anna:

grattis!

2010-04-21 | 10:01:07
URL: http://viktigtbeslut.blogg.se/
Emmas Form - träning, kost & vikt:

Nu väger vi ju snart lika mycket :)



Skulle också vilja lyfta tuttarna.. men då får man väl bekosta det själv och det kostar ju en del!

2010-04-21 | 16:42:46
URL: http://emmasform.blogg.se/
Lina:

Therese - Tack! :)

Anna - Smalis? Hahaha. Inte riktigt... :) Tack! :)

Anna - Tack! :)

Emma - Bekostar man det själv så går det loss på ca 31 000 kronor och uppåt, det är iaf de prisuppgifter jag kollat på. Dyrt som fan... :/

2010-04-22 | 06:52:34
URL: http://linasliv.blogg.se/
Smala Jessica:

Hej!

Jag har bytt blogg och finns nu inne på smalajessica.wordpress.com istället för smalajessie.blogg.se. Ha en trevlig dag och hoppas du tittar in!



Peppkramar!

2010-05-03 | 16:39:01
URL: http://smalajessica.wordpress.com
Viktat:

Otroligt inspirerande!!

2010-05-12 | 14:58:43
URL: http://viktat.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Vi tog ett gemensamt VIKTigt beslut, att gå ner i vikt för att sedan hålla vikten, men har olika sätt att uppnå målet.

Anna använder sig av ViktVäktarnas program som bas.
Lina genomgick en GBP den 10/2 -09.



Båda har sedan bloggens start 1/1 -08 gjort en viktresa nedåt. Under sommaren -09 blev Anna gravid och fick pausa sin nedåtresa. Under graviditeten gick hon upp 21 kg och efter förlossningen i mars -10 är vikten återigen på väg neråt. Linas vikt tickade stadigt nedåt efter operationen. 11/9 -10 nådde hon sin målvikt, och fokus ligger nu på att hålla vikten. Den 24/11 -10 genomgick Lina en bukplastik.



Vi bloggar om viktens mot - och medgångar, om livet i stort, motion, mat & recept, tankar & känslor.

bloglovin
Start: 1/1 2008
Anna:
BMI:

Start: 1/1 2008
Lina: -72,6 kg (-74,1 kg)
BMI: 23.6 (23.1)