2010-04-03 | 00:07:38

Mamma Anna

Är dålig på att skriva här, har annat roligt som upptar min tid, sitter kanppt vid datorn längre, går dagar utan att jag ens är vis skrivbordet. men jag hoppas kunna få till en liten bloggpaus oftare framöver. just nu ligger vår lilla flicka i famnen hos sin far och blir vaggad för att distrahera från otäckt magont, och det är knappt jag klarar av att sitta kvar här framför datorn för när det gör ont i henen så gör det ont i mig också. Den här veckan har barnvagnspromenaderna kommit igång ordentligt tack vare T som varit här och rastat oss två gånger, och maken som också varit gåsugen övriga dagar. Har ännu inte varit ute ensam med barnvagn och dotter, men planerar att vara det nästa vecka. annars uppfylls livet mest av amning, blöjbyten, gosestunder, fikabesökare, rapning och äta/sova/duscha/gå på toa när det blir en liten paus över. Och vår lilla dotter är fantastisk, jag hade ingen aning om att små spädbarn var så smarta och envisa och roliga att umgås med.

Gällande vikten så har jag en del att ta tag i. Amning ska ju göra att kilona "bara rinner av"...det gärller tydligen inte mig trots att jag ammar så tuttarna glöder. De vägde mig när jag kom in på förlossningen, då vägde jag (håll i er...) 100 kg! Vägd emig dagen efter förlossningen när jag kommit hem från bb. Då vägde jag 92. 8 kg försvann alltså bara sådär pang bom. Efter ytterligare några dagar hade jag gått ner 2 kg till och vägde runt 90. idag väger jag 89,6 så det verkar som att viktnedgången stannat av och jag gissar på att de 10 kg jag hitills har gått ner har varit kilon som kommit enbart av graviditeten. De drygt 10 kg jag har kvar ner till den vikt jag hade vid inskrivningen på mvc är antagligen "vanliga" kilon som kommit av att jag rört på mig mindre under höst och vinter. och att jag kommer att behöva göra en kraftansträngning med kost och motion för att bli av med dem, sedan vill jag fortsätta min viktnedgång där jag acvslutade den, har en hel del kilon efter dessa 10 som ska bort. Men det får ligga lite på framtiden, just nu så vill jag koncentrera mig på att vara mamma.

2 Kommentarer
The Rese:

Vi får gå en långpromenad sen när vi kommer! :) Det blir nog lättare att komma igång också när vädret blir bättre.



Angående vikten så tänk på att brösten väger nog en hel del nu.. inte 10 kg kanske men ändå! ;)

2010-04-03 | 21:33:19
Anna:

The Rese: brösten känns i allafall som att de skulle kunna väga 5 kg/styck ibland :D

2010-04-04 | 10:35:32
URL: http://viktigtbeslut.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Vi tog ett gemensamt VIKTigt beslut, att gå ner i vikt för att sedan hålla vikten, men har olika sätt att uppnå målet.

Anna använder sig av ViktVäktarnas program som bas.
Lina genomgick en GBP den 10/2 -09.



Båda har sedan bloggens start 1/1 -08 gjort en viktresa nedåt. Under sommaren -09 blev Anna gravid och fick pausa sin nedåtresa. Under graviditeten gick hon upp 21 kg och efter förlossningen i mars -10 är vikten återigen på väg neråt. Linas vikt tickade stadigt nedåt efter operationen. 11/9 -10 nådde hon sin målvikt, och fokus ligger nu på att hålla vikten. Den 24/11 -10 genomgick Lina en bukplastik.



Vi bloggar om viktens mot - och medgångar, om livet i stort, motion, mat & recept, tankar & känslor.

bloglovin
Start: 1/1 2008
Anna:
BMI:

Start: 1/1 2008
Lina: -72,6 kg (-74,1 kg)
BMI: 23.6 (23.1)