2010-08-19 | 08:16:34

sen sist

Det var länge sen jag skrev nu, har haft lite annat för mig. Dottern ligger och sover och jag dricker lite kaffe så jag tänkte att jag skulle kika in och skriva några rader. Det blev inget vårrus för mig, för första gången sen 2002 avstod jag eftersom dottern var sjuk, men det går fler rus! Trevligt hade vi ändå, jag och min årliga vårrusetpartner.

Dottern fick sin 5 månadersvaccinering igår, det blev lite feber och lite tårar och lite svårt att sova inatt, så man är rätt så mör nu, om man säger så... det är fantastiskt hur hon utvecklas från dag till dag. Hon kan säga mamma och ampa (lampa) men hon vet nog inte vad det betyder än, mera att hon härmar när jag säger det, hon försöker krypa, men kommer ingenstans utan står på alla fyra och gungar och blir arg, hon har ätit sin första smakis (gröt, igår) och hon har humor, ungen min. igår började hon gapskratta när jag sa "hej". vi hde sittvagnspremiär för några dagar sen, dottern hatar nämligen att ligag i liggvagnen, och från att ha promenerat 1-2 timmar om dagen när hon var liten och gillade att åka vagn, har jag knappt gått alls på några månader då det har blivit så att man fått bära henna och skjuta på vagnen halva vägen, för jobbigt alltså. men nu när hon kan sitta i sittvagnen så har det i alalfall blivit några promenader på en halvtimma-40 minuter, och gör jag det en gång själv och sen en repris med maken senare på eftermiddagen så blir det ju en, en och en halvtimme om dagen som jag kan gå med henne. det största problemet är att få vagene upp och ner från källaren, men det är ju ett helt träningspass i sig så...


1 Kommentarer
Lina:

Vad kul att hon gillar sittvagnen! :) Då hoppas vi på bra höstväder och inte en massa ruskigt regn! (Och så att ni kan få en ramp eller liknande så det blir lättare att få upp vagnen!)



2010-08-20 | 06:41:53
URL: http://linasliv.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Vi tog ett gemensamt VIKTigt beslut, att gå ner i vikt för att sedan hålla vikten, men har olika sätt att uppnå målet.

Anna använder sig av ViktVäktarnas program som bas.
Lina genomgick en GBP den 10/2 -09.



Båda har sedan bloggens start 1/1 -08 gjort en viktresa nedåt. Under sommaren -09 blev Anna gravid och fick pausa sin nedåtresa. Under graviditeten gick hon upp 21 kg och efter förlossningen i mars -10 är vikten återigen på väg neråt. Linas vikt tickade stadigt nedåt efter operationen. 11/9 -10 nådde hon sin målvikt, och fokus ligger nu på att hålla vikten. Den 24/11 -10 genomgick Lina en bukplastik.



Vi bloggar om viktens mot - och medgångar, om livet i stort, motion, mat & recept, tankar & känslor.

bloglovin
Start: 1/1 2008
Anna:
BMI:

Start: 1/1 2008
Lina: -72,6 kg (-74,1 kg)
BMI: 23.6 (23.1)