2010-02-10 | 08:33:22

1 år som opererad!

Idag är det ingen vanlig dag, för idag är det...



1 år sedan operationen!!!




Herrejesus vad tiden går fort! Igår hade jag nerverna på utsidan eftersom det var igår, för ett år sedan, jag blev inskriven i Falun. Jag var oerhört nervös och vit som ett lakan - jag skakade säkert också. Det syntes på mitt EKG att jag var nervös sa sköterskan... Jag minns känslan jag hade i kroppen när mamma & pappa skulle åka hem, jag var två sekunder ifrån att börja storböla & jag kände mig ensammast i världen! ...jag grinade ju faktiskt några skvättar på mitt rum senare, haha. (Fast då skrattade jag såklart inte!)

Hur som helst. För 1 år sedan förändrades mitt liv totalt och det har inte varit sig likt sen dess! Det är inte bara den kroppsliga förändringen jag talar om, jag talar om den mentala och psykiska förändringen. Att jag gått ner 57 kg i vikt men fått tillbaka 57 kg i självförtroende, självkänsla, tillit & mod. Att jag vågar ta mer plats, att jag känner mig mer värd och att jag syns och hörs mer nu (på gott & ont ;)).
Att jag började dejta igen vilket ledde till att jag träffade kärleken!

Det har varit många gropar längs vägen också - jag kan knappast komma & påstå att resan har varit spikrak och enkel, haha. Inte bara har humöret åkt bergochdalbana, håret rasade av i en hiskelig fart och man har ju varit nere & ledsen några hundratjugotusen gånger - likaväl som man varit jublande glad och bara studsat fram (mentalt)...
Lite stiltje med vikten har det varit men det är ju fullt normalt. Huden har inte hängt med så jättebra heller... så jag längtar redan till dagen jag förhoppningsvis får bukplastik & bröstlyft beviljat. Ja, resan har varit lång men rolig och framförallt lärorik!

Jag vet inte riktigt hur jag ska "fira", min plånbok tillåter för tillfället inga utsvävningar men å andra sidan har jag en flaska cider i kylskåpet så jag kanske skulle öppna den ikväll & skåla för mig själv? ...annars kostar ju inte en liten flaska Asti Cinzano många kronor... Nåväl, det ordnar sig alltid! :)

Jag vet att han inte läser här, men min kirurg, A. Cohen, ett stort TACK till dig för att du gav mig chansen & fick mig att ändra mitt liv!

Vågen står idag på 79.6 kg så det är minus 57.5 kg totalt inkl. prövoåret. Jag är mer än nöjd!
Tjohej & grattis till mig! :)

4 Kommentarer
Anna:

GRATTIS Lina, väl kämpat både under det här året och året före!

2010-02-10 | 09:32:24
URL: http://viktigtbeslut.blogg.se/
m:

Vad kul att höra att du mår bra nu, grattis! Och lycka till med kärleken. ;)

2010-02-10 | 10:52:04
Lina:

Anna & M - Tack! :)

2010-02-10 | 18:41:08
URL: http://linasliv.blogg.se/
Emmas Form - träning, kost & vikt:

stort grattis lina!! du har varit superduktig det här året :)

2010-02-10 | 22:15:48
URL: http://emmasform.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Vi tog ett gemensamt VIKTigt beslut, att gå ner i vikt för att sedan hålla vikten, men har olika sätt att uppnå målet.

Anna använder sig av ViktVäktarnas program som bas.
Lina genomgick en GBP den 10/2 -09.



Båda har sedan bloggens start 1/1 -08 gjort en viktresa nedåt. Under sommaren -09 blev Anna gravid och fick pausa sin nedåtresa. Under graviditeten gick hon upp 21 kg och efter förlossningen i mars -10 är vikten återigen på väg neråt. Linas vikt tickade stadigt nedåt efter operationen. 11/9 -10 nådde hon sin målvikt, och fokus ligger nu på att hålla vikten. Den 24/11 -10 genomgick Lina en bukplastik.



Vi bloggar om viktens mot - och medgångar, om livet i stort, motion, mat & recept, tankar & känslor.

bloglovin
Start: 1/1 2008
Anna:
BMI:

Start: 1/1 2008
Lina: -72,6 kg (-74,1 kg)
BMI: 23.6 (23.1)