2010-02-11 | 16:20:18

Anna sväller

Då var jag hemma igen. passade på att ta en kort promenad efter bm-besöket. Blodtrycket hade gått ner igen sen sist, ingen äggvita i urinen, bra hjärtljud på ungen, allt är bra med andra ord. Det som inte var bra var att jag har gått upp ÄNNU me ri vikt sen i måndags, flera kg mer vägde jag nu (hur många känns för sorgligt att skriva ens). Hon tyckte även att jag såg lite svullen ut i ansiktet (vilket jag själv också tänkt på, har ju vägt mer än såhär och inte ens då såg jag ut såhär i ansiktet) så trodde att jag håller på att svälla upp lite såhär i slutet och sa att det med vikten inte var mitt fel och inte mycket att göra åt, jag får bara fortsätta röra på mig och äta bra och göra det jag kan. Känns jobbigt bara! Ska bli spännande att se hur mycket som försvinenr av sig självt efter förlossningen och hur mycket som blir kvar att jobba bort.

Huvudsaken är i allafall att jag är frisk och att barnet mår bra, allt annat får man ta tag i sedan!!!!!
3 Kommentarer
Lina:

Helt rätt inställning!

Jag tror att många kilon kommer försvinna med amning & sånt, ditt fokus nu ska inte handla om antal kilon. :/



Skönt att allt var bra! :)

2010-02-11 | 19:26:17
URL: http://linasliv.blogg.se/
Emmas Form - träning, kost & vikt:

Ja strunt i kilona! :)

2010-02-11 | 19:30:52
URL: http://emmasform.blogg.se/
Anna:

Lina: ja jag var faktiskt lite orolig. som tur är har jag världens bästa barnmorska : )



Emma: ja jag försöker göra det i allafall :D

2010-02-12 | 11:32:50
URL: http://viktigtbeslut.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Vi tog ett gemensamt VIKTigt beslut, att gå ner i vikt för att sedan hålla vikten, men har olika sätt att uppnå målet.

Anna använder sig av ViktVäktarnas program som bas.
Lina genomgick en GBP den 10/2 -09.



Båda har sedan bloggens start 1/1 -08 gjort en viktresa nedåt. Under sommaren -09 blev Anna gravid och fick pausa sin nedåtresa. Under graviditeten gick hon upp 21 kg och efter förlossningen i mars -10 är vikten återigen på väg neråt. Linas vikt tickade stadigt nedåt efter operationen. 11/9 -10 nådde hon sin målvikt, och fokus ligger nu på att hålla vikten. Den 24/11 -10 genomgick Lina en bukplastik.



Vi bloggar om viktens mot - och medgångar, om livet i stort, motion, mat & recept, tankar & känslor.

bloglovin
Start: 1/1 2008
Anna:
BMI:

Start: 1/1 2008
Lina: -72,6 kg (-74,1 kg)
BMI: 23.6 (23.1)