2010-02-16 | 13:42:06

Återbesök / 1-års kontroll

Äntligen!
För ett antal veckor sedan ringde jag till Skönvikt för att höra mig för ang. återbesök till läkare efter min gastric bypass. Fick då till svar att inget sådant var inplanerat, däremot var ett dietistbesök planerat men sköterskan kunde dock inte svara på när.
Igår fick jag en kallelse till Skönvikt till läkare! Känns skönt, för jag vill ju veta hur allt ligger till med blodprover, blodvärden, b12-värden, vikt och allting. Sen har jag lite frågor så jag hade blivit lagom förbannad om man inte fick komma på återbesök...

Imorgon bitti ska jag ner till lasarettet och lämna lite blodprover, s.k. fasteprover. Hmm... Det lockar mig inte, för jag vet hur jäkla snurrig jag blir när jag inte fått äta på länge - så jag hoppas att proverna går fort att ta så jag får äta min frukost sen. Jag får väl trycka i mig en dextrosol så fort blodproverna är över, haha!

Nu - möte.
2 Kommentarer
Anna:

hoppas att det gick bra med dina prover idag! kram!

2010-02-17 | 22:10:51
URL: http://viktigtbeslut.blogg.se/
Jessica:

Hoppas det gick bra med allting, ser fram emot att läsa om det. Ni är verkligen en riktig inspiration!



Peppkram

2010-02-18 | 11:55:44
URL: http://smalajessie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Vi tog ett gemensamt VIKTigt beslut, att gå ner i vikt för att sedan hålla vikten, men har olika sätt att uppnå målet.

Anna använder sig av ViktVäktarnas program som bas.
Lina genomgick en GBP den 10/2 -09.



Båda har sedan bloggens start 1/1 -08 gjort en viktresa nedåt. Under sommaren -09 blev Anna gravid och fick pausa sin nedåtresa. Under graviditeten gick hon upp 21 kg och efter förlossningen i mars -10 är vikten återigen på väg neråt. Linas vikt tickade stadigt nedåt efter operationen. 11/9 -10 nådde hon sin målvikt, och fokus ligger nu på att hålla vikten. Den 24/11 -10 genomgick Lina en bukplastik.



Vi bloggar om viktens mot - och medgångar, om livet i stort, motion, mat & recept, tankar & känslor.

bloglovin
Start: 1/1 2008
Anna:
BMI:

Start: 1/1 2008
Lina: -72,6 kg (-74,1 kg)
BMI: 23.6 (23.1)