2010-02-23 | 14:19:28

Bristningar och slapp hud

Jag har bristningar på magen sen innan graviditeten, men har inte fått några nya än så länge (däremot så har de redan existernade fått lite mer färg än innan9, men de kommer kanske de sista veckorna? hur som helst så stör mina nu existerande bristningar mig inte ett dugg, tvärtom så tycker jag att de är ganska snygga, som silvriga mönster i huden, men jag verkar vara ganska ensam om deta tyckande då det överallt finns bluffiga krämer som ska bota bristningarna. Jag hatade dem när de var röda, och får jag nya så kommer jag säkert att hata dem tills de blekts också och fallit in i mitt kroppsmönster. Mer bekymrar jag mig för den slappa hud som kommer att finnas på min kropp när jag går ner i vikt igen. Slapp hud på magen har faktiskt varit en fördel i graviditeten, jag tror att livmodern i mångt och mycket har vuxit i min gamla slappa hud istället för att töja den så mycket ytterligare, åtminstone hoppas jag på det. Jag kan leva med lite slappmage, det gör inget, jag har aldrig haft platt mage. Värre är det med slapplår. Mina lår har under graviditeten blivit enorma, och de var inte små förut heller, frågan är hur de kommer att se ut när jag gått ner i vikt, samma sak gäller gäddhänget, kommer jag alltid att ha det sladdrandes...? jag har accepterat mina bristningar och tycker som sagt numera även att de är snygga 8på riktigt så tycker jag det), kommer jag att kunna göra samma sak med hudkostymen i övrigt när den komemr att vara för stor för min kropp? och om jag inte kan det, hur kommer jag då att lösa problemet? det finns väl vad jag förstått bara en utväg och de som känner mig vet hur rädd jag är för operationer...
4 Kommentarer
The Rese:

Jag fick inte minsta lilla antydan till bristning på magen! :) Däremot så kunde den börja klia extremt till och från - köpte en olja som även ska motverka bristningar, så om jag har bra gener eller om det berodde på oljan vet jag inte! ;)



Jag trodde min mage skulle bli slapp efteråt, den töjs ju en hel del.. men det syns verkligen ingenting! Den gick tillbaka jättesnabbt till sin vanliga ''plats'' och har stannat där!



Fick också tjockare lår och bredare höfter men de är också tillbaka nu - faktiskt mindre/smalare än innan!



Enda utvägen är inte operation.. brukar du se Biggest Loser på 5:an? Om inte så gör det!!! Jag är så sporrad att börja träna men hinner inte, får se om det finns mer tid när jag börjat jobba, eller om arbetet i sig kan hjälpa mig på traven att få muskler - det gjorde ju det före Elias så... :)

2010-02-23 | 14:45:47
Kakans foton och illustrationer:

Sv: Wow! TUSEN tack för tipset om vart man kan göra en egen bricka! :) Vad glad jag blev!!

KRAM

2010-02-23 | 17:26:26
URL: http://kakansfoton.blogg.se/
Anna:

The Rese: min mage kliar också, tycker att de tär lite kosntigt att jag inte fått några nya bristningar, när jag har sen förut... brukar se biggest looser ibland, och tycker att det är konstigt att så många av dem verkar ha sluppit bieffekten av att gå ner så pass mycket i vikt: hänget. du kommer säkert att få en massa jobbmuskler, om jag kommer tillbaka till mitt jobb så komemr jag säkert att få det jag med, fysiska jobb är ett jättebra sätt att bli vältränad :D

2010-02-24 | 23:20:52
URL: http://viktigtbeslut.blogg.se/
The Rese:

Man kan ju även få bristningar efter graviditeten.. Nu är det ju snart 1 år sedan för mig så risken är nog liten att jag skulle få det nu helt plötsligt! :) Smörjer du in magen med nåt?



De i Biggest Loser tränar ju så mycket och äter rätt så huden dras sakta tillbaka, hade de bara tränat eller ätit rätt så hade nog huden varit slapp fortfarande.



Mm, hoppas jag får muskler.. fast nu har de gjort om så mycket så nu är det antingen bil, clubcar eller moppe som gäller - endast 2 distrikt har cykel... :/

2010-02-25 | 14:58:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Vi tog ett gemensamt VIKTigt beslut, att gå ner i vikt för att sedan hålla vikten, men har olika sätt att uppnå målet.

Anna använder sig av ViktVäktarnas program som bas.
Lina genomgick en GBP den 10/2 -09.



Båda har sedan bloggens start 1/1 -08 gjort en viktresa nedåt. Under sommaren -09 blev Anna gravid och fick pausa sin nedåtresa. Under graviditeten gick hon upp 21 kg och efter förlossningen i mars -10 är vikten återigen på väg neråt. Linas vikt tickade stadigt nedåt efter operationen. 11/9 -10 nådde hon sin målvikt, och fokus ligger nu på att hålla vikten. Den 24/11 -10 genomgick Lina en bukplastik.



Vi bloggar om viktens mot - och medgångar, om livet i stort, motion, mat & recept, tankar & känslor.

bloglovin
Start: 1/1 2008
Anna:
BMI:

Start: 1/1 2008
Lina: -72,6 kg (-74,1 kg)
BMI: 23.6 (23.1)